Kroužkovci - opaskovci
materiály a informace k tématu
Informační zdroje:
Opora v učebnici strana 63 až 65, vyplň i list v pracovním šešitě na strabě 28.
Můžete čerpat i na stránce: Biomach, výpisky z biologie - Kroužkovci
Inspirace ve videiích - klikni ZDE
ÚKOL PRO DVOJICE NA ÚTERÝ 26.3.2019
Připrav se spolužákem pracovní list na základě otázek, které jsi získal v hodině a současně jsou na webu školy:
- Pomocí čeho, se kroužkovci pohybují?
- Od čeho je odvozen název skupiny „kroužkovci“?
- Popiš trávicí soustavu kroužkovců.
- Popiš a pojmenuj nervovou soustavu kroužkovců.
- Jaké smysly mohou mít kroužkovci?
- Jak dýchají kroužkovci?
- Popiš cévní soustavu kroužkovců.
- Na jaké skupiny dělíme kroužkovce? Uveď po jednom živočichovi z každé skupiny.
- Podle čeho dostala skupina mnohoštětinatců svůj název?
- Kde žijí mnohoštětinatci?
- Jaké dvě skupiny živočichů tvoří opaskovce? Uveď po jednom příkladu živočicha z každé skupiny.
- Jak probíhá rozmnožování a vývoj mnohoštětinatců?
- Čím se mnohoštětinatci živí?
- Uveď příklady mnohoštětinatců a uveď po jedné informaci.
- Jaký má význam opasek u skupiny opaskovců?
- Jak probíhá rozmnožování a vývoj opaskovců?
- Čím se živí žížala obecná? Jaký má význam v přírodě?
- Kde žije žížala obecná?
- Uveď další příklady máloštětinatců vedle žížaly obecné a jednu informaci o každém.
- Čím se živí pijavice?
- Uveď příklad cizopasných pijavic, čím se živí?
- Uveď příklad dravých pijavic.
- Která pijavice byla užívána v lékařství?
- Kde žijí pijavice?
Rozdělení do dvojic, tak jak jste si je vybrali: |
|
Dományová Natálie | Dražková Renata |
Vu Tommy | Hampl David |
Čeřovská Monika | Golštajnová Tereza |
Marc Antonín | Pokorný Jakub |
Křtěnová Eva | Kusová Klaudie Klára |
Česenek Václav | Nezkusil David Hugo |
Augustýn Tadeáš | Litvinov Nikita |
Janků Lukáš | Webster Gabriel Luke |
Pecková Alena | Bykova Alisa |
Posselt Lukáš | Voličev Denis |
Janoušek Adam | Pudil Ondřej |
Ragač Adam | Navrátil Robert |
Nepřítomen ve škole při zadání |
|
Běhunek Tomáš |