O čem se píše

Publikoval Vít Beran
Datum 26.11.2017
O čem se píše

Je zajímavé sledovat, jaké texty se dostávají od špiček ovlivňující změnu českého školství mezi odbornou i rodičovskou veřejnost. Čtěte s námi. Děkujeme.

ZŠ Kunratice v médiích

V prosinci 2016 nás navštívila paní redaktorka Jaroslava Štefflová z týdeníku Učitelské noviny. Přečtěte si článek z lednového čísla 3 (2016): KLÍČEM JE UMĚNÍ DOKÁZAT SE DOMLUVIT - Párová výuka pomáhá učitelům růst.

Rámcové vzdělávací programy chce Valachová více svázat a zpřesnit - 8.11.2015 - Co a v jaké třídě se má dítě dozvědět a naučit - ministerstvo školství chce měnit základní vzdělávací dokumenty. Návratu jednotných osnov se ale podle šéfky resortu Kateřiny Valachové učitelé bát nemusí. Takzvané rámcové vzdělávací programy, které platí od roku 2007, chce nicméně upravit a více konkretizovat.

Blíží se zápisy do prvních tříd - 12. 1. 2015

Základky praskají ve švech. Pomůže párová výuka? - 25. 4. 2014 - Praha – Počet dětí v prvních třídách každoročně stoupá, kupříkladu v Praze v posledních letech dokonce o třetinu. Jeden učitel tak mívá ve třídě na starost až třicet žáků. Jednou z možností, jak může takový počet prvňáků bez problémů zvládnout, je takzvaná párová výuka. Státní školství ale dva pedagogy ve výuce neumožňuje. Rodiče, kteří chtějí pro své děti podobný nadstandard, si proto druhého učitele financují sami.

Zajímavé pořady

Škola snů

Porovnejte školu do které jste chodili se školou snů a s kunratickou školou. Co se mění? Jak jsme se měli učit dřív a jak se učí dnešní děti?

Matematiku má dítě v sobě, naslouchejte mu, říká autor revoluční výuky

Dítě se matematiku učí nejlépe tak, že ji samo „tvoří“ a vysvětluje své myšlenky. Často přitom objeví něco nového. Ten „aha okamžik“ si pak pamatuje napořád, řekl v rozhovoru pro iDNES.cz profesor Milan Hejný, autor alternativní metody výuky matematiky. Tradiční matematika podle něj oslabuje tvořivost, ale zato vede k řádu. 

My děti neučíme, jen nesmyslně testujeme, míní univerzitní pedagog

Názory univerzitního kantora Ondřeje Hausenblase zvoní: Zrušte detailní větný rozbor v češtině, je zbytečný. Školní testy jsou hloupé. Někteří jej kvůli tomu považují za extremistu. Ale on pouze říká, že místo biflování by měly děti své mateřštině hlavně rozumět. A vůbec všemu, co se ve škole učí.

Segregací přicházíme o talenty dětí. Tvoříme nezaměstnané, říká expertka

Tím, že je stále mnoho dětí vyčleňěno mimo běžné školy, přicházíme o jejich talenty a vytváříme občany problematicky uplatnitelné na trhu práce, domnívá se předsedkyně Odborné společnosti pro inkluzivní vzdělávání Klára Laurenčíková. „Pestrost kolektivu by měla být něco přirozeného,“ říká v rozhovoru pro iDNES.cz.