Domácí výuka (11. 5. - 14. 5.)

Datum 10.5.2020

Ahoj šesťáci!

Uplynulé dva týdny se nesly ve volnějším režimu. Díky tomu jste si mohli doplnit úkoly, které Vám chyběly, nebo se s námi sejít na dobrovolných online hodinách. Zároveň jste nás inspirovali k tvorbě dalších úkolů díky vypracování dobrovolných cvičení. Teď nám nezbyde nic jiného, než se začít s českým jazykem trápit (ale i bavit) povinně. Doufáme, že to ale nebude jen nuda a pobavíte se nad některými z úkolů s námi. 

Tento týden nás čekají 3 cvičení, která najdete v zadáních na MS Teams. Při odevzdání úkolu budete hned vidět svůj bodový stav a zjistíte, zda je Vám probíraný jev blízký, nebo je naopak nutné si ho ještě procvičit. 

První z úkolů vznikl díky Vám. Z názvů písní, které jste hojně zasílali, bylo vytvořeno cvičení na určování druhů zájmen, se kterým pořád trošku válčíme. Jelikož písniček přišlo spoustu, musela jsem vybrat jen některé z nich. Výběr to ale nebyl vůbec jednoduchý.

Druhé cvičení bude pravopisné. Zopakujeme si v něm psaní mě/mně a sebou/s sebou.

Třetí úkol bude zaměřen na něco novějšího, nicméně se stále jedná o opakování z předešlého ročníku. Jedná se o skloňování zájmen ONA, NÁŠ, VÁŠ. Než začnete cvičení doplňovat pročtěte si, jak při psaní tvarů těhto zájmen postupujeme v přiloženém textu. Podívat se můžete také na vysvětlení v učebnici na straně 46.

S dotazy, které se týkají mluvnice, se obracejte na paní učitelku Ivetu. 

Online hodina: v úterý 12. 5. v 11:00

Budeme se věnovat výše zmíněným tématům a Vašim dotazům. 

             


Čtení textu – Postavy jsou klíčem k příběhu (2. díl)

Nejprve se si přečti zpětnou vazbu z minulého dotazníku (najdeš ho v Zadání v Teams v odevzdaných pracích). 

Připrav se na tuto hodinu. Najdi si klidnější část dne, kdy se můžeš koncentrovat jen na tento úkol. Pusť se do úkolu, až ve chvíli kdy budeš mít svou mysl klidnou a připravenou na čtení a přemýšlení. S textem nespěchej, není to úkol na rychlost, ale na pečlivé čtení. 

Jak pracovat? 

1. Najdi si alespoň jednoho člověka (kamaráda, učitelku, rodiče), s kterým budeš sdílet své odpovědi – domluvte se předem na čase (doporučuji si zavolat přes MS Teams, učitelce Veronice popřípadě napiš do chatu)

2. Otevři dotazník a sám/sama si přečti text (Pokud se ti text čte špatně z dotazníku, vytiskni si ho ze souborů v záložce čtení, psaní)

3. Přečti si otázky, promysli odpověď a důkladně ji prodiskutujete s kamarádem

4. Porovnej vaše odpovědi se vzorovými. (Nenech se zmást, že se jim říká "správné odpovědi" - Uvaž, jak moc se tvé odpovědi podobají. Nevšímej si bodového ohodnocení, zpětně Ti vložím k dotazníku zpětnou vazbu)

5. Sám/sama vyplň sebehodnocení

6. Pracuj se svou knihou, koukni na doporučení

                               



Tento týden máte znovu na vybranou, vyber si, jaká možnost dílny čtení ti více vyhovuje:

A) Čtu radši sám/a: Za týden si nejméně 1x vymezím čas na čtení. Vytvořím si pohodlné klidné prostředí a věnuji se četbě minimálně 20 minut. Vytvořím do tabulky v portfoliu záznam – jakou knížku čtu, kolik stránek jsem přečetl/a.

Po čtení odevzdám pracovní list v MS TEAMS, který se týka zrovna přečtené pasáže.

B) V pátek v 11:00 se připojím na online dílnu čtení. Mám připravenou knížku, kterou budu číst. Dílna čtení bude probíhat podobně, jako jsem zvyklý/á ve škole. Povíme si, na co se zaměříme, bude následovat 20 minut samotného čtení, a pak se společně bavit o Vašich knížkách.


S dotazy, které se týkají literatury a dílny čtení, se obracejte na paní učitelku Veroniku. 

 

 

Mluvnice: 3 cvičení, přečíst si pravidla skloňování zájmen ONA, NÁŠ, VÁŠ

Literatura: Přečíst si zpětnou vazbu, četba textu, sdílení s kamarádem, odpovězení na otázky

Dílna čteni: Mám na výběr, buď čtu sám a vyplním pracovní list, nebo se v pátek připojím na online dílnu čtení.  

 

Připomínáme zajímavý instagramový profil Červená propiska.

A naše knihovna pravidelně čtenářské výzvy! Zkoukni je :)