Oborové dny 2012/2013
Jak získat studijní dovednosti? Jak motivovat žáky k učení? Jak z počítače hračky, udělat spolupracovníka a pomocníka při učení? Na tyto a podobné otázky hledáme odpovědi přes OBOROVÉ DNY.
Co je cílem Oborových dnů? Žáci si mají prohloubit dovednosti a znalosti ve zvoleném oboru a zejména se naučit pracovat s informacemi, zpracovávat je a prezentovat. Do projektu se zapojují všichni žáci II. stupně a vybírají si z nabídky všech svých učitelů. Čtyři oborové dny jsou organizovány v duchu činnostního učení. Pátý oborový den je dnem prezentací oborových prací, které žáci v průběhu roku vypracovávají. Konzultantem žákům jsou jejich učitelé, vedoucí oborových dnů. Po oborových dnech při veřejné obhajobě obhajují deváťáci před komisí svou malou »magisterskou« práci. Úspěšní řešitelé mohou získat titul "Magistr z Kunratic" ve zkratce "MrK.". Hodnotí se vše - od formální úpravy práce přes její věcný obsah, ústní prezentaci až po vystupování žáka. Je to velká příležitost pro zpětnou vazbu nejen pro žáky, ale i pro nás učitele. V průběhu celého školního roku si žáci vedou Sběrné portfolio OD.
Žáci pátých tříd se účastní Projektových dnů. Obsah Projektových dnů má vazbu na celoroční projekt I. stupně. Pátý ročník ukončí sepsáním a prezentací malé »bakalářské« práce. Úspěšní předkladatelé mohou získat titul "Bakalář z Kunratic" ve zkratce "BrK.".
Žáci, kteří v termínu neodevzdají své práce a následně je neprezentují, nemají uzavřenou klasifikaci v předmětu, který má vazbu na oborovou - projektovou práci. Předložit práci mohou v náhradním termínu, tedy například v srpnu před zahájením nového školního roku. Podrobné informace o Oborových a Projektových dnech jsou i v Žákovské knížce na stránce 14 a 15.
OBOROVÉ DNY 2012/2013
1 - EXPEDICE AKVOROBO - 2 - ŽIVLY - 3 - SPOLEK PŘÁTEL UMĚNÍ - 4 - VLAKEM DO SKAL - 5 - TOULKY ZA PŘEDKY ANEB V PRAZE BEJVÁVALO BLAZE - 6 - BUM, BUM… BOOMWHACKERS - 7 - ŠKOLNÍ MUZIKÁL - 8 - VĚDA NÁS BAVÍ - 9 - KDYŽ SE ŽIVOT NEDAŘÍ - 10 - POZNEJ SÁM SEBE ANEB KAM SMĚŘUJI A MÍŘÍM
P.Č. | NÁZEV OBOROVÉHO DNE | VYUČUJÍCÍ | PŘEDMĚT | POČET ŽÁKŮ | FINANČNÍ NÁROČNOST | ANOTACE |
1 |
EXPEDICE AKVOROBO |
Jan Mazůrek Věra Nedvědová |
Zeměpis |
max. 24 | 750,- Kč | Budeme se zabývat cestovatelstvím a vším, co k němu patří. Vydáme se nejen po stopách našich známých cestovatelů. Nahlédneme do zajímavých míst naší planety. Oborovou prací bude projekt vlastní expedice, tento projekt musí každý účastník obhájit. |
2 |
ŽIVLY |
Kateřina Círová Hana Růžičková |
Výtvarná výchova |
max. 20 | 300,- Kč | Audiovizuální performace – happening na téma: Živly. |
3 |
SPOLEK PŘÁTEL UMĚNÍ |
Marek Pilař |
Výtvarná výchova |
max. 15 | 300,- Kč | Společně navštívíme galerii. Pohovoříme o obraze před obrazem, i něco sami nakreslíme. |
4 |
TRAMVAJÍ DO SKAL |
Linda Tagwerkerová Martin Suchánek |
Tělesná výchova |
max. 10 | 500,- Kč | Pražské lesoparky nabízejí spoustu lezecky unikátních terénů, které jsou zajímavé nejen pro zkušenější horolezce, ale i pro lidi, kteří s lezením začínají a v neposlední řadě mají svůj příběh. Podíváme se do různých koutů Prahy, kde poznáte historicky i lezecky pozoruhodné lokality, dozvíte proč je Šárka tak divoká, zjistíte, proč zrovna v Hlubočepech jezdí, už od roku 1872, vlak nazývaný Pražský Semmering, nebo zažijete podobný pocit, jako měli horolezci v 1989, při věšení sloganu ”AŤ ŽIJE VÁCLAV HAVEL“ a poslední lokalitu si budete moci vybrat sami. V případě nepříznivého počasí budou v tělocvičně probíhat lezecká cvičení (sníh a zima nepatří mezi nepříznivé počasí). |
5 |
TOULKY ZA PŘEDKY ANEB V PRAZE BEJVÁVALO BLAZE |
Michal Střítezský |
Dějepis |
max. 15 | 200,- Kč | Oborový den se bude zabývat tím, jak se žilo v dějinných epochách? (pravěk, středověk, renesance, baroko, národní obrození, konec 19. století). Tohoto oborového dne by se měli zúčastnit všichni, kdo chtějí poznat, jak žili, co jedli, kde pracovali a čím se bavili naši předkové. Vše budeme poznávat v muzeích a na zajímavých místech Prahy. Vstupenkou bude informace o nějakém staropražském řemesle, slavnosti, zvyku (fotografie, článek, úryvek z knihy, recept na staré jídlo atd.) |
6 |
BUM, BUM… BOOMWHACKERS |
Karolína Čiháková |
Hudební výchova |
max.16 | 600,- Kč | Jedinečná příležitost pro ty z vás, kteří mají rytmus v těle a chtěli by to ukázat… Během čtyř oborových dnů objevíte tradiční i velmi neobvyklé bicí nástroje, potkáte se s profesionálními bubeníky, kteří vám ukáží něco ze svého umění a zavedou vás na cestu k vaší první bubenické show. Vaším výstupem bude nejen oborová práce, ale také vystoupení, které společně vytvoříme a předvedeme. Takže hledám ty z vás, kteří se nebojí, to co umí ukázat a ty, kteří vědí, že takový výstup bude chtít čas navíc a spoustu disciplíny. S melodickými trubicemi Boomwhackers jste se všichni už setkali v hodinách hudební výchovy, ale tentokrát to nebude jen o nich. Budeme společně objevovat nové zajímavé zvuky, experimentovat a možná i vyrábět vlastní instrumenty. A i když to letos není žádné taneční téma, můžete se těšit na pohyb, protože „vychytaná choreografie“ ke správné show samozřejmě patří. |
7 |
ŠKOLNÍ MUZIKÁL |
Jana Böhmová Martina Macháčková Jakub Zvěřina |
|
max. 24 | Žáci ve spolupráci s učiteli školy (Jakub Zvěřina, Jana Böhmová, Martina Macháčková) připraví a nacvičí představení původního dětského muzikálu ze školního prostředí. Žáci se seznámí s divadelně - hudební formou muzikál, zpracují oborovou práci na dané téma (historie, nejznámější světové a české muzikály, etc.) | |
8 |
VĚDA NÁS BAVÍ |
Eva Hilčerová Tereze Beránková Petra Dvořáková |
Přírodopis |
max. 24 | 150,- Kč | Věda nás baví, hrajeme si, a tak i něco nového poznáváme. Proč jsou kytky zelené, proč je citron kyselý a pomeranč voní.Co se stane, když smícháme 2 různé látky? Nebude výbuch? Budeme nahlížet do chemické kuchyně. Budeme bádat pomocí lupy a mikroskopu. Rádi přijmeme zvědavé a zvídavé vědce do našeho týmu. |
9 |
KDYŽ SE ŽIVOT NEDAŘÍ |
Markéta Nováková Pavlína Rosická |
VOZ |
max. 24 | Cílem oborového dne je seznámit žáky s neobvyklými životními situacemi, do kterých se člověk v životě může dostat. Během čtyř oborových dnů nahlédneme do života lidí s drogovou závislosti, lidí bez domova nebo lidí s handicapem. Formou prožitku navštívíme různé organizace, které těmto lidem pomáhají vypořádat se svým osudem a vrátit se do běžného života. | |
10 |
POZNEJ SÁM SEBE ANEB KAM SMĚŘUJI A MÍŘÍM |
Petra Wernischová Lukáš Zvěřina Martin Skýva |
Matematika |
max. 24 | 700,- Kč | Půjde o odkrytí šancí, které se před Vámi otvírají, poznáním požadavků, utvrzením znalostí a objevením strategií, které povedou k vysněnému cíli, dostat se na dobrou střední školu, která Vám bude vyhovovat a dovede Vás, tam kam míříte možná už od mala. Zároveň půjde o to, lépe poznat sám sebe a lidi kolem sebe a umět překonat sám sebe, je-li to zapotřebí (tedy tomu, kdo už dávno není jelitoJ) Součástí těchto oborových dnů bude dvoudenní outdorový kurz s mottem „ Největší vítězství je zvítězit sám nad sebou“, na jehož realizaci se bude s námi podílet i pan učitel Martin Skýva. |