Kritéria hodnocení

Datum 4.9.2023
Kritéria hodnocení

Jak hodnotíme ve školním roce 2024/25 v hodinách informatiky v 6. - 9. ročníku

Pravidla hodnocení

Popis hodnocené aktivity 

Způsob vyhodnocení – kontroly 

Váha známky, hodnocení 

Práce na zadaných úkolech

Žák/yně v hodině pracuje na skupinovém nebo individuálním zadání, které odevzdá požadovaným způsobem (papírově, do MS Teams, do Padletu, jinak dle instrukcí v týdenním plánu). 

Kontrola odevzdání je prováděna až v den příští hodiny, žák/yně má tedy čas na to výstup v požadované kvalitě odevzdat buď na konci hodiny ve třídě, nebo online do 23:59 den před další hodinou. 

dle rozsahu úkolu 0,5 – 1,0

Aktivita v hodině

Žák/yně se aktivně zapojuje do řízené diskuze a dalších aktivit v hodině, úspěšně plní dílčí úkoly.

Pozorování učitele, odevzdaná práce z hodiny. Možno získat známku 1 – 5 nebo slovní hodnocení. 

dle rozsahu úkolu a pracovního nasazení
0,1 – 0,5

Stupnice hodnocení

Termín pro elektronické odevzdání práce z hodiny může být na konci vyučovací hodiny, opravy úkolu vždy do 23:59 před dnem, kdy je naplánována hodina následující.

Stupeň hodnocení 

Odevzdáno v termínu - do další hodiny

Odevzdáno do příští hodiny po termínu (tedy dva týdny výuky od zadání práce) 

1: splněno  

Žák/yně v hodnocení úkolu dosáhl/a požadované kvality, splnil/a většinu nebo všechna kritéria.

Opravená práce (předchozí hodnocení 2 – 4) 

2 – 4: splněno částečně

Práce byla odevzdaná, ale nedosáhla v hodnocení požadované kvality.  Je splněna jen část kritérií.
Vráceno k přepracování do příští hodiny. 

Doplněná práce (předchozí hodnocení 5) 

5: nesplněno 

Práce nebyla odevzdaná, nebo nesplňuje zadání.
Z práce je patrné, že žák neprojevil očekávanou snahu úkol zpracovat. 

 

Absence

Přítomnost v hodině alespoň 70%.

Počet známek

Pro klasifikaci musí žák/yně v jednom pololetí získat alespoň 4 známky. Slovní hodnocení není v tomto ohledu počítáno jako známka. 

Pomůcky

Žák/yně má na hodinu informatiky s sebou běžné psací potřeby. K práci v hodinách informatiky používá žák/yně s dovolením učitele vlastní mobilní zařízení s funkčním fotoaparátem a nainstalovaným programem MS Teams. Rozpracované úkoly je možné ponechat ve třídě, nebo uložené v MS Teams. 

6. – 7. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích, složku s papírovými pracovními listy. 

8. – 9. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích odkazovaných v týdenních plánech. 

Něco nejasného? 

6. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi. 

7. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi. 

8. ročník: Napište na Teams panu učiteli Vidímovi. 

9. ročník: Napište na Teams paní učitelce Matoušové nebo panu učiteli Vidímovi.

Případně se zastavte v konzultačních hodinách v kabinetu informatiky.