Kritéria hodnocení

Jak hodnotíme ve školním roce 2024/25 v hodinách informatiky v 6. - 9. ročníku
Pravidla hodnocení
Popis hodnocené aktivity |
Způsob vyhodnocení – kontroly |
Váha známky, hodnocení |
Práce na zadaných úkolech Žák/yně v hodině pracuje na skupinovém nebo individuálním zadání, které odevzdá požadovaným způsobem (papírově, do MS Teams, do Padletu, jinak dle instrukcí v týdenním plánu). |
Kontrola odevzdání je prováděna až v den příští hodiny, žák/yně má tedy čas na to výstup v požadované kvalitě odevzdat buď na konci hodiny ve třídě, nebo online do 23:59 den před další hodinou. |
dle rozsahu úkolu 0,5 – 1,0 |
Aktivita v hodině Žák/yně se aktivně zapojuje do řízené diskuze a dalších aktivit v hodině, úspěšně plní dílčí úkoly. |
Pozorování učitele, odevzdaná práce z hodiny. Možno získat známku 1 – 5 nebo slovní hodnocení. |
dle rozsahu úkolu a pracovního nasazení |
Stupnice hodnocení
Termín pro elektronické odevzdání práce z hodiny může být na konci vyučovací hodiny, opravy úkolu vždy do 23:59 před dnem, kdy je naplánována hodina následující.
Stupeň hodnocení |
Odevzdáno v termínu - do další hodiny |
Odevzdáno do příští hodiny po termínu (tedy dva týdny výuky od zadání práce) |
1: splněno |
Žák/yně v hodnocení úkolu dosáhl/a požadované kvality, splnil/a většinu nebo všechna kritéria. |
Opravená práce (předchozí hodnocení 2 – 4) |
2 – 4: splněno částečně |
Práce byla odevzdaná, ale nedosáhla v hodnocení požadované kvality. Je splněna jen část kritérií. |
Doplněná práce (předchozí hodnocení 5) |
5: nesplněno |
Práce nebyla odevzdaná, nebo nesplňuje zadání. |
|
Absence
Přítomnost v hodině alespoň 70%.
Počet známek
Pro klasifikaci musí žák/yně v jednom pololetí získat alespoň 4 známky. Slovní hodnocení není v tomto ohledu počítáno jako známka.
Pomůcky
Žák/yně má na hodinu informatiky s sebou běžné psací potřeby. K práci v hodinách informatiky používá žák/yně s dovolením učitele vlastní mobilní zařízení s funkčním fotoaparátem a nainstalovaným programem MS Teams. Rozpracované úkoly je možné ponechat ve třídě, nebo uložené v MS Teams.
6. – 7. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích, složku s papírovými pracovními listy.
8. – 9. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích odkazovaných v týdenních plánech.
Něco nejasného?
6. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi.
7. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi.
8. ročník: Napište na Teams panu učiteli Vidímovi.
9. ročník: Napište na Teams paní učitelce Matoušové nebo panu učiteli Vidímovi.
Případně se zastavte v konzultačních hodinách v kabinetu informatiky.