Kritéria hodnocení
 
					Jak hodnotíme ve školním roce 2024/25 v hodinách informatiky v 6. - 9. ročníku
Pravidla hodnocení
| Popis hodnocené aktivity | Způsob vyhodnocení – kontroly | Váha známky, hodnocení | 
| Práce na zadaných úkolech Žák/yně v hodině pracuje na skupinovém nebo individuálním zadání, které odevzdá požadovaným způsobem (papírově, do MS Teams, do Padletu, jinak dle instrukcí v týdenním plánu). | Kontrola odevzdání je prováděna až v den příští hodiny, žák/yně má tedy čas na to výstup v požadované kvalitě odevzdat buď na konci hodiny ve třídě, nebo online do 23:59 den před další hodinou. | dle rozsahu úkolu 0,5 – 1,0 | 
| Aktivita v hodině Žák/yně se aktivně zapojuje do řízené diskuze a dalších aktivit v hodině, úspěšně plní dílčí úkoly. | Pozorování učitele, odevzdaná práce z hodiny. Možno získat známku 1 – 5 nebo slovní hodnocení. | dle rozsahu úkolu a pracovního nasazení | 
Stupnice hodnocení
Termín pro elektronické odevzdání práce z hodiny může být na konci vyučovací hodiny, opravy úkolu vždy do 23:59 před dnem, kdy je naplánována hodina následující.
| Stupeň hodnocení | Odevzdáno v termínu - do další hodiny | Odevzdáno do příští hodiny po termínu (tedy dva týdny výuky od zadání práce) | 
| 1: splněno | Žák/yně v hodnocení úkolu dosáhl/a požadované kvality, splnil/a většinu nebo všechna kritéria. | Opravená práce (předchozí hodnocení 2 – 4) | 
| 2 – 4: splněno částečně | Práce byla odevzdaná, ale nedosáhla v hodnocení požadované kvality.  Je splněna jen část kritérií. | Doplněná práce (předchozí hodnocení 5) | 
| 5: nesplněno | Práce nebyla odevzdaná, nebo nesplňuje zadání.  | 
 | 
Absence
Přítomnost v hodině alespoň 70%.
Počet známek
Pro klasifikaci musí žák/yně v jednom pololetí získat alespoň 4 známky. Slovní hodnocení není v tomto ohledu počítáno jako známka.
Pomůcky
Žák/yně má na hodinu informatiky s sebou běžné psací potřeby. K práci v hodinách informatiky používá žák/yně s dovolením učitele vlastní mobilní zařízení s funkčním fotoaparátem a nainstalovaným programem MS Teams. Rozpracované úkoly je možné ponechat ve třídě, nebo uložené v MS Teams.
6. – 7. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích, složku s papírovými pracovními listy.
8. – 9. ročník: Žáci si samostatně vedou digitální portfolio prací z hodin - odevdaná zadání v Teams nebo jiných online prostředích odkazovaných v týdenních plánech.
Něco nejasného?
6. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi.
7. ročník: Napište na Teams paní učitelce Ptáčkové nebo panu učiteli Vidímovi.
8. ročník: Napište na Teams panu učiteli Vidímovi.
9. ročník: Napište na Teams paní učitelce Matoušové nebo panu učiteli Vidímovi.
Případně se zastavte v konzultačních hodinách v kabinetu informatiky.