Domácí výuka (1. 6. - 5. 6.)

Datum 28.5.2020
Domácí výuka (1. 6. - 5. 6.)

Naši milí,

vplouváme do posledního měsíce školního roku. Ještě chvilku Vás s minimem úkolů otravovat budeme, ale postupně jejich množství a náročnost bude klesat tak, abyste se mohli naladit na dva nejoblíbenější měsíce v roce snad všech školáků. Dejte si tedy pozor, abyste měli vše splněno. Pokud Vám nějaká z prací chybí, pokuste se ji co nejdříve dodělat, aby Vás trápila co nejméně. 

 

MLUVNICE

Minulý týden jste se naplno věnovali číslovkám. V tomto týdnu na ně budeme mít také jedno cvičení ČÍSLOVKY v názvech filmů - naostro. Toto cvičení se bude skládat z názvů filmů a seriálů, které jste minulý týden vyplnili ve formulářích. Dopředu připomínám, že u každého názvu je nutné označit 2 odpovědi (určitost/ neurčitost + druh číslovky). Možná někoho svými tipy inspirujete ke zhlédnutí něčeho, o čem jste ani netušili. 

V druhém úkolu si zopakujeme pár znalostí o slosovesech ve cvičení, které se jmenuje SLOVESA - práce s textem. Toto cvičení je z těch, které musí být mnou zkontrolované, abyste zjistili výsledek. Hned se nelekejte, že máte jen jeden bod. Určitě nějaké ještě naskočí později. ;-) 

Obě cvičení naleznete v MS Teams

Pokud potřebuješ pomoci s mluvnicí, nebo Tě zlobí některé ze cvičení, ozvi se paní učitelce Ivetě. 

 

Čtení textu – Literatura - Řekni to obrazem (5. díl)

Dostali jsme se do posledního dílu našeho prozkoumávání literatury. Tentokrát se vrhneme na obrazno, básně, lyrický jazyk básníků. 

Postup je již tradiční. Jak pracovat? 

1. Najdi si alespoň jednoho člověka (kamaráda, učitelku, rodiče), s kterým budeš sdílet své odpovědi – domluvte se předem na čase (doporučuji si zavolat přes MS Teams, učitelce Veronice popřípadě napiš do chatu) 

2. Otevři dotazník a sám/sama si přečti text (Pokud se ti text čte špatně z dotazníku, vytiskni si ho ze souborů v záložce čtení, psaní) 

3. Přečti si otázky, promysli odpověď a důkladně ji prodiskutujete s kamarádem 

4. Pracuj se svou knihou, koukni na doporučení 

5. Sám/sama vyplň sebehodnocení 

6. Porovnej vaše odpovědi se vzorovými. (Najdeš je pod tlačítkem "zobrazit výsledky". Nenech se zmást, že se jim říká "správné odpovědi" - Uvaž, jak moc se tvé odpovědi podobají.)     

Nevšímej si bodového ohodnocení, zpětně Ti vložím k dotazníku zpětnou vazbu  

 

                        



Už osvědčený způsob, vyberte si: 

A) Čtu radši sám/a: Za týden si nejméně 1x vymezím čas na čtení. Vytvořím si pohodlné klidné prostředí a věnuji se četbě minimálně 20 minut. Vytvořím do tabulky v portfoliu záznam – jakou knížku čtu, kolik stránek jsem přečetl/a.

Po čtení odevzdám pracovní list v MS TEAMS, který se týka zrovna přečtené pasáže.

B) V pátek v 11:00 se připojím na online dílnu čtení. Mám připravenou knížku, kterou budu číst. Dílna čtení bude probíhat podobně, jako jsem zvyklý/á ve škole. Povíme si, na co se zaměříme, bude následovat 20 minut samotného čtení, a pak se společně bavit o Vašich knížkách.

S dotazy, které se týkají literatury a dílny čtení, se obracejte na paní učitelku Veroniku.    

                                      

Mluvnice: ČíÍSLOVKY  v názvech dilmů - naostro, SLOVESA - práce s textem - formuláře v MS Teams
Literatura: Četba textu, sdílení s kamarádem, odpovězení na otázky v MS Teams
Dílna čtení: Mám na výběr, buď čtu sám a vyplním pracovní list, nebo se v pátek připojím na online dílnu čtení.