Vyjádření pedagogických pracovníků ZŠ Kunratice

Vážení rodiče, milí žáci. Pedagogové naší školy mě 4. listopadu 2019 seznámili se svým vyjádřením ke stávce učitelů dne 6.11.2019 se závěrem: "... My níže podepsaní, pedagogičtí pracovníci ZŠ Kunratice, považujeme vyhlášenou stávku za obsahově nevhodnou a takticky velmi nešťastnou. Jasné a jednotné cíle stávky nevidíme, a proto ve středu 6. listopadu, i přestože jsme si vědomi problémů ve školství, budeme dělat to, co umíme nejlépe, to, proč jsme do školství šli – budeme vzdělávat naše žáky.". Kolegyním a kolegům děkuji a jistě i vy rodiče oceníte jejich odpovědný a odvážný postup. Vít Beran, ředitel školy
Vyjádření pedagogických pracovníků ZŠ Kunratice ke stávce učitelů dne 6. 11. 2019
Chceme stávkovat a máme pocit, že má cenu stávkovat. To, že je školství smešně podfinancováno, že z toho pramení většina problémů, je nám opravdu velmi zřejmé.
Avšak stávka má smysl, pokud je zřetelný jasný cíl, za který budou všichni křičet jednotným hlasem, který povede k dlouhodobější změně.
Aby stávka byla úspěšná, musí být palčivý problém podpořen veřejností. Musí být zřetelné, za co se stávkuje, co je jejím záměrem. Řádně nepřipravená a nezdůvodněná stávka může poškodit obraz a sympatie učitelské obce u veřejnosti. Učitelé působí nejednotně a celý tento kočkopes nevyvolá u společnosti podporu.
Středeční stávkou se tak nemůže dosáhnout uspokojivé systémové změny, která by zásadně obrátila školství k lepšímu. Jeden z možných následků je odstoupení Roberta Plagy, což považujeme za nešťastné řešení, jelikož ho shledáváme po dlouhé době jako schopného člověka v křesle MŠMT.
My níže podepsaní, pedagogičtí pracovníci ZŠ Kunratice, považujeme vyhlášenou stávku za obsahově nevhodnou a takticky velmi nešťastnou.
Jasné a jednotné cíle stávky nevidíme, a proto ve středu 6. listopadu, i přestože jsme si vědomi problémů ve školství, budeme dělat to, co umíme nejlépe, to, proč jsme do školství šli – budeme vzdělávat naše žáky.
Svým podpisem signovala toto vyjádření velká část pedagogů ZŠ Kunratice.