Děkujeme za slova podpory: práce našich učitelů má smysl

Na konci školního roku dostáváme od rodičů i partnerů školy krásná slova podpory. Jsou důkazem, že práce učitele má hluboký smysl a skutečný dopad na děti i jejich rodiny. O některá z těchto poděkování se chceme podělit – nejen jako ocenění pro naše pedagogy, ale i jako připomínku, že vzdělávání je společné dílo školy a rodičů.
Na konci školního roku přicházejí do školy vzkazy, které ukazují, jak velký smysl má práce učitele, jaký dopad má na děti a jak ji rodiče vnímají. „Takových učitelek více. Byl to pro nás všechny rok za odměnu. Po tom všem pláči, co jsme zažili během tří let před tím, jste naše dítě dostala zase do úsměvu a dala jste klid místo stresu i mně jako jeho mámě. Mrzí mě, že už spolu nebudete, ale v našich srdcích máte velký otisk! Děkuji, že jste mu dala více sebevědomí a děkuji za Vaši trpělivost.“ |
Poděkování často směřují nejen jednotlivým učitelům, ale i celé škole. Vyjadřují uznání za každodenní práci, snahu hledat cesty k dětem i vytváření příjemného prostředí: „Vážíme si vaší práce, toho, jak hledáte cesty k motivaci dětí, jak pracujete s kolektivem, a děkujeme i za to, že vás práce nesmírně baví. Nedovedu si představit nikoho, kdo by bez lásky k dětem toto povolání dobrovolně vykonával!“ |
Někdy se poděkování týká konkrétního učitele, který svým přístupem dětem usnadnil přechod na nový stupeň: „Ráda bych touto cestou ocenila spolupráci s třídním učitelem a všemi vyučujícími třídy. Díky jejich podpoře naše dítě v pohodě zvládlo přechod na 2. stupeň. Velký dík patří i paní asistentce – díky její spolehlivosti, dobré náladě, ochotě a empatii se naše dítě ve škole cítí dobře.“ |
Velmi si ceníme i vzkazů, které míří ke spolupráci napříč školou: „Dovolte mi touto cestou upřímně poděkovat za krásných pět let, které naše dcera mohla strávit ve Vaší škole. Byla to pro nás velmi cenná a inspirativní doba – chodila sem každý den ráda a odnášela si nejen kvalitní vzdělání, ale také důležité životní hodnoty, radost z poznávání a přátelské prostředí. Velké díky patří třídnímu učiteli, který ji provázel s pochopením, respektem a lidským přístupem.“ |
Další z poděkování rodičů přináší osobní reflexi: „Milá paní učitelko, děkuji Vám za všechno, co jste dětem v tomto roce dala – a možná ještě víc za to, co jste unesla. Různorodé potřeby dětí, hlasy rodičů i únavu. Věřím, že si děti s sebou nesou ze svých životů mnohé. O to víc si vážím, že jste tu pro ně byla. |
A další vyjádření shrnuje zkušenost s celým školním působením: „Chtěli bychom Vám ze srdce poděkovat za všechno, co jste během uplynulých čtyř let pro naši dceru udělali. Díky Vaší péči, trpělivosti, ochotě a přátelskému přístupu se ve škole cítila nejen bezpečně, ale hlavně velmi chtěná a pochopená. |
Poděkování ale přicházejí i od kolegů a partnerů školy, kteří u nás vedou praxe: „Ráda bych Vám moc poděkovala za možnost vedení učitelského praktika u Vás ve škole. Studentky odcházely motivované a s cennými zkušenostmi. Přístup učitelek byl úžasný. Pokud nebudete proti, ráda přivedu studenty i příští rok.“ |
Nezapomínáme ani na úsměvná a srdečná slova, která potěšila celý tým: „Chtěl bych vám aspoň takto poděkovat a složit poklonu. Udělaly jste pro naše dítě velký kus práce a pomohly nám všem. Vážím si vašeho přístupu a těší mě, že naše škola má také své pilíře.“ |
Na závěr slova jedné z učitelek shrnují to, co znamená mít podporu rodičů: „Velice děkuji za celé tři roky, kdy jsme se potkávali, podporovali jste mě i děti a byli tolerantní k našim občasným nesnázím. Loučení bylo fajn a slíbili jsme si, že se občas uvidíme. Také mě moc dojalo vaše poděkování – krásné dopisy a zprávy byly tolik srdečné, že mi i slza ukápla.“ |
Dovolte mi na závěr poděkovat všem rodičům, kteří nám svou důvěrou a podporou pomáhají naplňovat naše poslání. Bez této spolupráce bychom se při vzdělávání a výchově dětí jistě neobešli. Vážíme si toho, že s námi tvoříte prostředí, kde se děti cítí dobře a mohou růst nejen ve znalostech, ale i v hodnotách.
Vít Beran, ředitel školy