8.A+B - Týdenní plán domácí výuky od 20.3.

Publikoval Helena Vaňková
Datum 19.3.2020
8.A+B - Týdenní plán domácí výuky od 20.3.

Zdravím vás, osmáci.

Věřím, že už jste si našli systém efektivního domácího učení.

Jelikož se nás problém koronaviru dotýká denně na každém kroku, přidala jsem k úkolům ze zeměpisu jeden právě na toto téma. Cílem je, abyste se o problematice dozvěděli něco dalšího a kriticky se dokázali zamyslet nad informacemi, které dostáváte z médií.

Při vypracovávání úkolů přeji hodně zdaru a v případě nejasností mne kontaktuje na emailu, kam bych prosila zaslat i níže zmíněné materiály.

V minulých týdnech jsme se zabývali Jižní Evropou. Cvičení byste měli mít dokončené. Poprosím vás, 1) pošlete mi vypracovaný souhrnný test o jižní Evropě str. 31 na můj mail – fotografie se správnými odpověďmi, nebo jejich soupis přímo v mailu např. 1a, 2c,…

 

!!!Zde posílám odkaz na online učebnice Nová škola, se kterými pracujete v hodinách. https://ucebnice.online/ po registraci se vám ukáže výběr – my máme 8. ročník 1. díl.

 

2) Otvíráme nový region – Jihovýchodní Evropu. Používejte online učebnici – přečtěte si celou tuto kapitolku. V pracovním sešitě si vyplňte mapku – státy, hlavní města, nejdůležitější místa (viz str. 32 a zadání 33/2 ). Pokračujte ostatními cvičeními od str. 32 do str. 34.

3) Téma koronavirus

Zhlédněte video od Kovyho: https://www.youtube.com/watch?v=KdOcn7lFUbw

a) Na základě videa:

  1. V bodech sepište, jak bychom se měli proti onemocnění chránit. Zahrňte také to, jak se onemocnění přenáší.
  2. Uveďte 3 dezinformace, které se v souvislosti s onemocněním šíří veřejností. Vysvětlete, co znamená pojem dezinformace.
  3. Pomocí internetu zjistěte a vlastními slovy formulujte, jaký je rozdíl mezi smrtností a úmrtnost

b) Dále si na internetu:

1. najděte nejvíce zasažené státy a vypište prvních 5 států i s počtem zemřelých.

2. vymyslete aspoň 2 hypotézy, proč to v takové míře zasáhlo právě tyto státy.

3. Bonus (dobrovolně): představ si, že jsi prezidentem Itálie, jak bys situaci řešil a jaká opatření proti dalšímu šíření bys udělal?

Úkol 3 prosím sepište do textového dokumentu (word) a pošlete na můj email též do 26.3.