Zadání dobrovolné práce z fyziky pro 9. třídy

Publikoval Jakub Zvěřina
Datum 21.3.2020

Milí Deváťáci!

Ačkoli se spíše připravujete na přijímací zkoušky, vím, že mnozí z vás vyrábí ochranné roušky.
Proto Vám nabízím dobrovolné  zapojení do projektové výuky pro žáky 7. a 8. tříd. :-)
Zapojit se nemusíte, přeji Vám úspěšný školní týden. 

Nezapomeň si přečíst zadání až do konce, t.j. dokud jde skrolovat dolů.

Přečti si návod na výrobu roušky a masky na ochranu proti viru, zhlédni videonávod. Odpověz na otázky prostřednictvím formuláře forms ( zde pro 9. třídy ).

1. Otázka: K čemu slouží rouška a k čemu respirátor?

2. Otázka: Proč narozdíl od roušky kryje respirátor i oči?

3. Otázka: ( Informace dohledej) Co to znamená "Rektor ČVUT v Praze"?

Poté odpověz na otázky na základě článku přes odpovědní formulář forms pro 9.třídy.

 

II. úkol ( dobrovolný) : Vyrob si podle návodu vlastní roušku! ( výsledek použij na dobrovolného člena rodiny a fotografii pošli emailem na jakub.zverina@zskunratice.cz )
III. úkol ( dobrovolný) : Vyrob si masku na ochranu proti viru! ( výsledek použij na dobrovolného člena rodiny a fotografii pošli emailem na jakub.zverina@zskunratice.cz )

Pro konzultaci využijte kanál Fyzika prostředí Microsoft teams mezi 9 - 12 hodinou ve všední den, nebo se ozvěte majlem.

Pokud to situace dovolí, vyražte s rouškou na krátkou procházku do okolí :-)

Případně doporučuji shlédnout film Apollo 13 kde si také dokázali poradit originálním řešením.

Zdroje a zajímavé odkazy ( i pro rodiče) :

 Jak si jednoduše vyrobit jednorázovou roušku pro osobní použití? ( MZČR)

Informační letáky o COVID-19 ( Státní zdravotnický ústav) , např. Jak nasadit, používat, sundat a zlikvidovat ústní roušku

Kovy: rozhovor s epidemiologem Rastislavem Maďarem a chirurgem Tomášem Šebkem ( youtube )