Kritéria hodnocení

Publikoval Jakub Svatoš
Datum 12.9.2025

Jak se na vysvědčení dobrat potřebné známky?

Způsob hodnocení se snaží odměňovat dlouhodobou poctivou práci a schopnost hlídat si plnění povinností. Podporuje motivaci k nápravě neuspokojivých výkonů. Snaží se povzbuzovat vizi školy, že "žák se učí naplno a s radostí, své učení si řídí." 

Český jazyk:

Pravopis

  • Desetiminutovky/diktáty - hodnota 0,2, přibližně 1x za 14 dní.
    • Vylepšení známky - občas je možné zůstat po vyučování a požádat učitele o další známku z nepovedeného výkonu. Žádné známky se nemažou, získáním dodatečné jedničky se však výsledný výkon a nálada vylepší.
  • Čtvrtletní písemné práce - hodnota 1,0
  • Občasná ústní zkoušení (vyjmenování vyjmenovaných slov, vyjmenování pádových otázek, vyjmenování vzorů, vyjmenování mluvnických kategorií…) Možnost výběru buď veřejně před třídou, nebo soukromě pouze před učitelem.
  • Umimeto – na konci pololetí všechny fajfky zelené = 1 hodnota 1,0
  • Pracovní sešit - na konci pololetí poctivě vyplněný = 1 hodnota 1,0

Psaní

  • Příběh psaný v dílnách psaní, dlouhodobá práce – známka z pravopisu hodnota 0,2 + známka ze slohových kritérií hodnota 1,0
  • Texty se zadáním psané v hodinách psaní a SKN – krátkodobější práce – známka z kritérií, hodnota 0,5
  • Bakalářská práce

Čtení

  • Ústní představení přečtené knihy + vyplněná "vizitka" = 1 váha 1,0
  • Pouze vyplněná "vizitka" = 1 váha 0,2
  • Bez důkazu o čtení (bez představení ani vizitky) = 5 váha 0,5
  • Minimum přečtených knih za rok = 6, každá jiného žánru (ostrova)

 

Matematika:

  • Desetiminutovky - hodnota 0,2 přibližně 1x 14 dní
    • Vylepšení známky - občas je možné zůstat po vyučování a požádat učitele o další známku z nepovedeného výkonu. Žádné známky se nemažou, získáním dodatečné jedničky se však výsledný výkon a nálada vylepší.
  • Čtvrtletní písemné práce - hodnota 1,0
  • Umimeto – na konci pololetí všechny fajfky zelené = 1 hodnota 1,0
  • Pracovní sešit - na konci pololetí poctivě vyplněný = 1 hodnota 1,0

 

Svět kolem nás:

  • Písemné práce uzavírající téma – hodnota 1,0, frekvence alespoň 2x za čtvrtletí
    • při psaní písemné práce je možné využívat portfolio, do kterého si žáci zakládají pracovní listy
  • Vyplnění pracovního listu - hodnota 0,5 – práce v hodině

Anglický jazyk: zde

Výtvarná výchova: viz přílohu

 

 

Soubory ke stažení