Přírodopis 7

Publikoval Vít Beran
Datum 16.9.2019
Přírodopis 7

Přírodopis v 7. ročníku nás postupně provede biologií živočichů a dále pokračuje anatomií, morfologií a fyziologií rostlin. Poslední blok učiva o společenstvech shrnuje význam a nutnost ochrany rostlin a živočichů. 

Učebnice zahrnuje následující
tematické celky:

  • Opakování 6
  • Zoologie – nauka o živočiších

- Kruhoústí
- Paryby
- Ryby
- Obojživelníci

- Plazi
- Ptáci

  • Botanika – nauka o rostlinách

- Výtrusné rostliny
- Semenné rostliny
- Nahosemenné rostliny
- Krytosemenné rostliny

  • Společenstva
Přírodopis 7

Nově budeme používat pracovní sešity Přírodopis s nadhledem propojený se ŠKOLOU S NADHLEDEM, kde najdete cvičení a videa k opakování a procvičení. Otevřete portál a vložte číslo, které najdete na spodní straně každé stránky v pracovním sešitu. Budeme používat i přírodopisné portfolio, do kterého si budete zakládat některé pracovní listy. 

Charakteristika předmětu Přírodopis, má vazbu na očekávané výstupy a klíčové kompetence Rámcového vzdělávacího programu základního vzdělávání. Výuku stavíme nejen na badatelsky orientované výuce, ale i na rozvoji gramotnosti. V naukových předmětech pracuje s naučnými texty, formulujeme hypotézy, klademe si otázky a na ně hledáme odpovědi. Další podrobnosti na našem webu.

Nerozumíte některým slovům? Otevřete SLOVNÍČEK 

Kritéria hodnocení v hodinách přírodopisu

HODNOCENÍ ZNALOSTI ŽÁKA

  • Splnil/a výtečně – 1 – a má znalosti, pracuje s fakty, pojmy, rozumí definicím a zákonitostem, a to i nad rámec požadavků pro hodnocení Samostatně a tvořivě uplatňuje znalosti při řešení úkolů. Učí se naplno. Učení mu/jí přináší radost. Na přípravě do školy a školní práci je znát vnitřní motivaci pro učení.
  • Splnil/a – 1 až 2 – a má znalosti, pracuje s fakty, pojmy, rozumí definicím a zákonitostem. Výjimečně pro uplatnění získaných znalostí potřebuje drobnou pomoc učitele – například návodnou otázku. Učí se naplno. Učení mu/jí přináší radost.
  • Nesplnil/a – 5 – a má ve znalostech, faktech, pojmech, definicích a zákonitostech vědomostní a dovednostní Nesplní zadání pro školní práci nebo domácí přípravu. Zpravidla neprokazuje píli a jeho snaha je minimální.

HODNOTÍCÍ ŠKÁLA DOVEDNOSTÍ

  • ANO – A – 1 – aktivní, tvořící – tvůrčí, nadšený s opravdovým zapojením, i nad rámec základních povinností, pomocníkem druhým.
  • SPÍŠE ANO – B – 2 – plnící povinnosti – aktivní především v rámci svých povinností, zadané věci plní až na výjimky svědomitě a se zájmem.
  • NE C – 5 – částečně plnící povinnosti, pasivní, nezapojující se – bez většího zaujetí, často pasivní, výrazné výkyvy v přístupu i pozornosti.

Číslo nebo písmeno nejsou známkou, ale pomáhají v evidenci žákovských úspěchů. Každá zadaná a současně hodnocená práce/učení má svůj termín splnění. Žák si s vyučujícím může domluvit náhradní termín odevzdání, na konzultaci vyžádat podporu pro splnění školní práce/učení a podobně. Za své učení, odevzdávání v termínu, objednání konzultace je odpovědný žák.