ŘEDITEL statutární zástupce školy (Ř) Se řídí výše uvedeným a dále se mimo jiné věnuje: - Řízení a vedení chodu školy - Koordinaci provozu školy – strategické plánování, vyhodnocování - Řízení ekonomického a personálního chodu školy – spolupráce s ekonomem školy a vedoucími pracovníky jednotlivých úseků - Koordinaci grantové politiky školy, sponzoringu - Hledání zdrojů a podpory v projektech podpořených z prostředků ESF - Spolupráci se zřizovatelem, školskou radou, sdružením rodičů, podporovateli školy - Řízení propagace ("PR") školy – medializace - Rozvoji školní demokracie – školní parlament - Organizaci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků (DVPP) jako doplňková činnost školy (DČ) – akreditace, vzdělávací akce - Koordinaci tvorby evaluačních nástrojů, organizace vlastního hodnocení školy - Koordinaci údržby a provozního rozvoje školy, BOZP, PO, CO (spolupráce se školníkem) - Zajištění zpracování výkazů za organizaci - Ve spolupráci s koordinátorem ICT a IT zajišťuje digitalizaci školy - Spolupráci s projektem Pomáháme školám k úspěchu a programem Ředitel naživo -... Návrat do tabulky
|
ZÁSTUPCE ŘEDITELE – zástupce statutárního zástupce školy (ZŘ I.) - Řízení a vedení chodu školy, zastupuje ředitele školy v době jeho nepřítomnosti ve škole a má podpisové právo za organizaci - Organizace pedagogických rad a výchovných komisí - Řízení organizace pobytových a školních akcí - Řízení realizace "Minimálního preventivního programu", granty (spolupráce s preventistou a ŠPP) - Koordinace a realizace integračního programu školy a výchovné poradenství (spolupráce s KP a ŠPP) - Řízení/vedení, zajištění pedagogického rozvoje a řízení chodu školní družina (ŠD), dětského klubu a studijního centra - Řízení/vedení, zajištění pedagogického rozvoje a organizační zajištění týmu asistentů pedagoga, týmu OMJ a dalších podpůrných profesí - Řízení/vedení, zajištění pedagogického rozvoje a organizační podpora začínajících pedagogů v rámci adaptačního období - Hospitační a kontrolní činnost zejména u skupin pedagogů, kterým dává podporu - Řízení/vedení, zajištění pedagogického rozvoje třídních učitelů - Zajištění zpracování výkazů za organizaci - ... Návrat do tabulky
|
ZÁSTUPCE ŘEDITELE pro kvalitu pedagogické činnosti školy a pro tvorbu, realizaci a autoevaluaci ŠVP (ZŘ II. – koordinátor) - Učení podle ŠVP – koordinace a metodické vedení pedagogů - Řízení/vedení a zajištění pedagogického rozvoje pedagogických pracovníků - Vyhodnocování "průběhů výuky" (práce učitele ve vyučovací hodině) a „výsledků učení“ (to, co je pozorovatelné na žákovi) - Hospitační a kontrolní činnost učitelů - Pedagogické vedení začínajících pedagogů také při spolupráci a vedení párové výuky - Organizace DVPP organizovaného na podporu pedagogického rozvoje učitelů a realizace ŠVP, tedy výuky, která má dopad na učení žáků - Organizační zajištění Zápisu do 1. tříd, programu školy pro předškoláky "Hrajeme si na školu - Zajištění zpracování výkazů za organizaci - Koordinace školních projektů, soutěží a olympiád; testování; adaptačních výjezdů 1. ročníků - Používání evaluačních nástrojů (mapování, sebehodnocení žáka a hodnocení učitele) - iniciace vzniku dalších a proměny současných nástrojů pro vyhodnocování - Organizační zajištění návštěv školy (pilotní školy PŠÚ, zahraniční návštěvy pedagogů, zájemci z ostatních škol) - Koordinace a spolupráce s fakultami vzdělávající budoucí učitele, zajišťování studentských praxí a náslechů - Spolupráce s programem Učitel naživo - ... Návrat do tabulky
|
ZÁSTUPCE ŘEDITELE pro zajištění pedagogického provozu (ZŘ III.) - Řízení pedagogického provozu - Řízení činnosti vyučujících ve vazbě na rozvrh hodin a zajištění suplování – rozvrh jeho stavba a průběžné úpravy - Spolupráce při organizování pedagogických rad - Kontrola vedení a úplnosti pedagogické dokumentace a vedení pedagogů při jejich správě - Hospitační a kontrolní činnost stanovených dozorů, pohotovostí a suplované výuky - Ve spolupráci s asistentkou vedení a HR pracovnicí evidence DVPP - Evidence úspěchů žáků při školních projektech, soutěžích a olympiádách - ... Návrat do tabulky
|
ZÁSTUPCE ŘEDITELE pro inkluzi (ZŘ IV.) - Řízení Školního poradenského pracoviště - Řízení tvorby a koordinace integračních a inkluzivních programů školy - Odborné vedení týmu ŠPP (psychologů, speciálních pedagogů, asistentů, asistentů pedagoga, týmu OMJ a dalších podpůrných profesí) - Odborné vedení, výcvik a podpora třídních učitelů a dalších pedagogů - Odborná garance a řízení zpracování materiálů týkajících se integrace žáků se specifickými potřebami, žáků s odlišným mateřským jazykem - Řízení diagnostiky třídních kolektivů i jedinců, sledování psychického vývoje dítěte od předškolního věku po odchod na střední školu - Odborná podpora při jednání zákonných zástupců se zástupci školy - Spolupráce a komunikace za ZŠ Kunratice s odborníky mimo školu (PPP, dětský psychiatr, pediatr, OSPOD, SVP, atd) - Koordinátor integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, zpracování (společně s TU a Sppg) plánů pedagogické podpory a individuálních vzdělávacích plánů, kontrola plnění IVP a sledování průběhu integrace - Klíčový pracovník pro jednání se školskými poradenskými zařízeními (PPP, SPC) s nimiž konzultuje rozsah a míru podpůrných opatření u integrovaných žáků - ... Návrat do tabulky
|
ZÁSTUPCE ŘEDITELE pro digitalizaci, projektové a finanční řízení (ZŘ V.)
- Řídí a koordinuje rozvoj školy v oblasti dogitalizace a to jak na úseku organizačního zajištění provozu školy tak ve výuce. Na tomto spolupracuje s Koordinátorem ICT a IT techniky. - Koordinuje a i řídí některé projekty školy a to i spolufinancované z prostředků EU. Vede je spoluautorem charty projektu, hlavním autorem projektové žádosti, hlídá realizaci a vypořádání schválených projektů až do jejich ukončení. - Ve škole je od 1.4.2009 zřízena funkce ekonoma školy a od roku 2023/2024 je propojena s pozicí zástupce ředitele školy. Ekonom školy sestavuje rozpočet školy a hlídá jeho čerpání. Metodicky vede ekonomický úsek školy. S ředitelem školy povoluje čerpání z rozpočtu školy. - ... Návrat do tabulky
|
EKONOMICKÝ ÚSEK ŠKOLY - účetní školy, vedení ekonomické agendy školy, zpracování mezd
- Účetní agendu vede v plném rozsahu účetní školy a ekonomická referentka školy. - Finální zpracování mezd je zajištěno dodavatelsky firmou. Návrat do tabulky
|
Školní družina a školní klub - Organizace školní družiny a školního klubu spadá i do kompetence zástupce ředitele (ZŘ I.).
- Vedoucí vychovatelka zajišťuje řízení/vedení, zajištění pedagogického rozvoje a řízení chodu školní družiny (ŠD). - Odpovídá za plnění ŠVP ŠD. - Organizuje a koordinuje činnost oddělení ŠD ve vztahu k potřebám a možnostem dětí. - Superviduje výchovné a učební propojení vychovatelek ŠD s učitelkami tříd, jejichž dětí mají vychovatelky ve svém oddělení a tím ovlivňuje pedagogickou práci vychovatelek. - Spolupracuje s ŠPP a vedením školy při zajistění motivujícího a bezpečného prostředí pro děti s IVP (SPU a SPCH). - Komunikuje s rodiči. Návrat do tabulky
|
Vedoucí provozu školy – hospodářka školy - Vede provozní úsek školy, řídí práci školníka a koordinuje údržbu a úklid se správcem Sportovního areálu školy - Zajišťuje organizaci údržby a úklidu školy - Současně vykonává pracovní náplň hospodářky školy. - Zajišťuje úklidové prostředky pro provoz školy. - Spravuje majetek školy (přesun části pracovní náplně hospodářky školy) Návrat do tabulky |
Školní jídelna – vedoucí ŠJ a hlavní kuchařka - Řídí provoz školní jídelny a vede tým provozně obchodních zaměstnanců vedených hlavní kuchařkou - Organizace stravování žáků a zaměstnanců - Výroba občerstvení na akce školy … - Organizace stravovacích služeb – "Vaření přes ulici" - Zajištění komunitních programů školy stravovacím servisem - Hlavní kuchařka se spolupodílí s vedoucí ŠJ na sestavování jídelníčku a řídí tým kuchařek a pomocných sil ve školní kuchyni Návrat do tabulky |
Školník - Organizace údržby, úklidu a domovnické služby – řídí provozní zaměstnance - Technik BOZP, PO, CO - Dohled nad dodavatelsky realizovanou údržbou školy - Hlídá hospodaření s energiemi, pořizuje materiál na opravy - ... Návrat do tabulky |
Sportovní areál školy – manager SA - Organizace nájmů a uzavření nájemních smluv sportovní haly a venkovních sportovišť - Organizace jednorázových sportovních akcí školy, …, občanů - Zajištění provozu odpolední a večerní vrátnice a údržby sportovního areálu školy - Propagace - "PR" sportovních a komunitních akcí školy - Organizace nájmů a uzavření nájemních smluv učeben a jednorázových akcí školy, …, občanů - ... Návrat do tabulky |
Vedoucí střediska volného času a komunitních programů - Organizace STŘEDISKA VOLNÉHO ČASU a od 1.2.2009 spolupráce s DDM Praha 10 – DŮM UM - Organizace zájmových útvarů a dalších programů ve volném čase zejména žáků školy - Propagace - "PR SVČ" a komunitních programů školy - Kulturní akce pro děti, mládež i dospělé – komorní pořady, diskusní večery, poslechová setkání, …, divadlo, výstavy... - Organizační zajištění akcí DVPP v rámci doplňkové činnosti školy - ... Návrat do tabulky |
Personální a projektové řízení - Personální agendu vede v plném rozsahu asistentka vedení školy, která má v své pracovní náplni oblast HR a část projektového managementu školy. - Administrativně zajišťuje přijímání nových pracovníků. Dílčí úkony zajišťuje ředitel, jeho zástupci a ekonomka školy. - Zajišťuje sledování platových postupů a nároků pracovníků. - Zpracování mezd zajišťuje dodavatelská firma. - Projektové řízení má na starosti nositel konkrétního projektu. Návrat do tabulky
|