ČERVENÁ
Je čas najít sílu! Inspiruj se červenou!
INSPI(RED)
Milí žáci,
v minulém příspěvku jsme se věnovali první ze tří primárních barev žluté. Dnes se podíváme na červenou.
Červená je barvou síly a moci. Aktivuje a povzbuzuje. Je to barva boje.
Při pohledu na červenou se nám zvyšuje krevní tlak, pulz i intenzita dýchání.
Ale pozor, pokud je červené příliš mnoho, může se snadno změnit v agresivitu. Dvojznačnost této barvy nejlépe dokládá červená barva krve, která je daná přítomností hemoglobinu v červených krvinkách.
KREV zároveň symbolizuje život, zároveň smrt.
S tímto faktem se pojí i nejslavnější červený mýtus - korida neboli býčí zápasy. Opravdu se býci rozzuří při pohledu na červenou barvu? Nikoliv, jsou barvoslepí. Červená barva vyvolá nadšení, vášeň a touhu po krvi v publiku. A také maskuje skutečnou krev býka. Většina býčích zápasů totiž končí smrtelným zraněním zvířete.
Sílu červené máme ale spojenou také s krásnými věcmi. Je ozdobou v umění. Jak v obrazech umělce Henri Matisse, jehož Dezert: Harmonie v červené barvě (1908) je naším titulním obrázekem, tak i v dalších. Vstupte do červené galerie.
Červená je symbolem lásky, atraktivity, úspěchu.
Je to barva královská či barva slavností. Znáte příběh legendárního červeného koberce, který se zabydlel v Hollywoodu? Letos má oskarový koberec šedesáté narozeniny!
Červená je barva, která vzbuzuje silné emoce. Je to barva signální. Ve všech zemích světa má své důležité tradičný významy a symboliku.
Také všechny země světa spojuje. Humanitární organizace Mezinárodní červený kříž používá pro své označení několik symbolů, které respektují náboženskou odlišnost zemí. Všechny však celosvětově spojuje červená barva - barva smrti i života!
Červená loga
Podle loga snadno poznáváme firmy a jejich výrobky v reklamách nebo v obchodech. Velké firmy využívají symboliky barev, aby vytvořili co nejlákavější loga a obaly a přiměli nás si jejich výrobky koupit.
U spousty značek je volba barev loga výsledkem dlouhých a drahých procesů. Šéfové těchto značek nechávají provádět zákaznické výzkumy, kde zjišťují, jestli si zákazníci při pohledu na nové logo představují hodnoty a vlastnosti, které mají jejich výrobky.