Úvod do živočichů

Dosud jsme se zaměřovali na bakterie, houby a prvoky. Nyní náš čeká pokročilejší skupina organismů, kterými jsou živočichové. Jaké jsou znaky typické pro všechny živočichy? Kteří živočichové byli první v celé historii Země, kteří se dokázali aktivně pohybovat? Jaký jsou důležitá přizpůsobení těchto živočichů, která jim umožňují přežívat stovky miliónů let? Na tyto otázky se společně zaměříme.
PRVNÍ HODINA
V úvodní části hodiny se zaměříme na to, podle čeho můžeme říct, že nějaký organismus patří mezi živočichy.
Dále se budeme věnovat zajímavé skupině živočichů, u které se vědci domnívají, že se u nich vyvinuly svaly a nervy umožňující pohyb - ŽAHAVCI.
a) Z jakých částí je tělo žahavců tvořeno?
b) Co žahavci dělají?
Společná diskuze důležitých přizpůsobení žahavců:
- 2 životní formy: POLYP a MEDÚZA
- stavba těla žahavců
- žahavé buňky - VIDEO ,,Lov žahavců"
- nervová soustava - VIDEO ,,Únik sasanky"
Propustku budou tvořit odpovědi na otázky:
- Co jsou to žahavci a co do nich patří?
- Jsou žahavci masožravci, býložravci nebo všežravci? Co tvoří jejich potravu?
- Z jakých částí se skládá tělo žahavce české přírody?
DRUHÁ HODINA
Porovnání vybraného žahavce s jiným organismem (současným či vymřelým) - Individuálně v grafické formě – Vennův diagram + písemné vysvětlení vytvořeného diagramu
Pracovní sešit – cvičení k tématu ŽAHAVCI
Procvičování:
Video ŽAHAVCI: https://www.youtube.com/watch?v=ZE7LfI1ynwQ
Škola s nadhledem: https://www.skolasnadhledem.cz/game/1948
Umíme fakta: https://www.umimefakta.cz/cviceni-zahavci
Zdroje:
https://www.shapeoflife.org/lesson-plan/sol/what-animal
https://www.shapeoflife.org/lesson-plan/sol/cnidarian-adaptations