Scratch - závěrečný projekt

Publikoval Tomáš Titěra
Datum 26.5.2022
Scratch - závěrečný projekt

Ukaž, co dokážeš!

Aktuální info:

 

Termíny odevzdání:

Doplníme. Na projektu budeme pracovat tři vyučovací hodiny. 

Jak a kam odevzdat: 

Do Padletu, odkazy a postup na odevzdání najdeš níže na této stránce. 

Hodnocení:

Jednu známku o váze 1,0 obdržíte za včasné odevzdání projektu do Padletu. 

Druhou známku o váze 1,0 obdržíte na základě zpětné vazby, kterou obdržíte od spolužáků na poslední hodině INF - někdo ze třídy si váš projekt projde a ohodnotí jej podle kritérií. 

 

Co je úkolem?

 

Vyber si zadání  a zpracuj svůj závěrečný projekt. Nezapomeň se přihlásit a projekt si ukládat. 

Vyber si jen jednu z variant podle toho, na co se cítíš. 

Všechny úrovně se vztahují k příběhu z knihy, kterou zrovna čteš na dílnách čtení. Vyber si jeden z příběhů z rozečtené knihy, který tě zaujal nejvíce, a jeho část ztvární formou komiksu, interaktivního komiksu, nebo jednoduché hry.

Level 1 - Animovaný komiks

Do animace vlož alespoň dvě postavy, které spolu vedou rozhovor a pohybují se - to vše automaticky po kliknutí na zelenou vlajku. Postavy mezi sebou vedou dialog, který trvá alespoň 2 minuty. Vše je správně načasované. 

Level 2 - Interaktivní komiks

Na scéně jsou alespoň dvě postavy, které se chovají alespoň částečně podle toho, jak je ovládá uživatel. Příběh i bez ovládání hráčem trvá alespoň 2 minuty. 

Například:

  • pohybují se na základě kliknutí na myš nebo na určitou klávesu (události - po kliknutí na mě, po stisknutí klávesy...)
  • příběh se větví podle volby hráče (postava v bublině zopakuje, co hráč napíše, postava se zachová nějak po stisku klávesy A, jinak se zachová po stisknutí klávesy B. 
  • Reagují na pohyb druhé postavy, když na ně uživatel najede, tak něco řeknou nebo vydají zvuk...

Level 3 - Hra

Hru poznáme tak, že obsahuje herní prvky - například: hráč sbírá body, může vyhrát/prohrát, něco na něj útočí, musí projít bludištěm... Hraní hry by mělo hráči trvat alespoň 1 minutu. Hra musí být na motivy příběhu z tvé knížky. 

Co bude hodnoceno?

U každého z kritérií obdržíš hodnocení splněno (2 body) - splněno částečně (1 bod) - nesplněno (0 bodů). Celkem můžeš získat maximálně 10 bodů. 

Kritéria:

  • Je splněno zadání - dle vybrané úrovně, tedy: 
    • Level 1: alespoň dvě postavy spolu vedou dialog, pohybují se, vše trvá alespoň dvě minuty
    • Level 2: alespoň dvě postavy spolu vedou dialog, pohybují se, vše alespoň dvě minuty, uživatel může postavy ovládat
    • Level 3: hra obsahuje nějaký herní prvek, hraní hráči trvá aspoň 1 minutu

  • Vše funguje jak má - tj. v komiksu se postavy nepřekřikují, funguje ovládání interaktivního komiksu nebo hry

  • Kód je sestaven efektivně - používá správně funkce jako podmínky, opakovaní nebo úvodní bloky, aby byl kód přehledný a co nejkratší. 

  • Projekt je inspirován příběhem z knihy, kterou čteš

  • Umělecký dojem - v projektu je vidět vědomá volba ohledně postav, jejich kostýmů, výběru pozadí... Je vidět, že si s tím autor*ka dal*a práci. 

Jak práci odevzdat? 

Tentokrát pomocí odkazu na tvůj projekt. 

Zobraz si náhled projektu z tvé složky. Nahoře klikni na Sdílet.

Pokud možnost Sdílet nevidíš, musíš nejdřív potvrdit svůj e-mail - jak na to si přečti tady. 

 

Potom klikni na tlačítko Zkopíruj odkaz

Vyskočí okno, v něm zkopíruj první odkaz.

Odkaz vlož do Padletu do svého chlívečku. K odkazu dopiš stručně, jak se projekt spouští/ovládá (kam musí uživatel kliknout, jaké se používají klávsesy). 

Padlet 7.A

Padlet 7.B

Padlet 7.C