Učíme se venku i s družinou

V ZŠ Kunratice jsme se připojili do programu Učíme se venku v září 2018. Lídrem projektu je paní učitelka Mgr. Markéta Vokurková, ke které se přidalo několik dalších kolegyň a kolegů: Barbora Vávrová, Ondřej Šíp, Jana Kopecká, Ilona Zapletalová, Iveta Mánková, Helena Staňková, Jan Mazůrek a přidávají se další. "Lesní" pedagogikou již dřív obohatila práci s dětmi i paní vychovatelka Zoja Zlonická. ... S družinou (opravdu) venku: Představte si družinu v které jsou děti většinu roku venku, objevují les, budují vlastní zahradu a přitom stihnou opakovat a navazovat na to co se učili dopoledne. Děkujeme Zoje Zlonické ze ZŠ Kunratice za rozhovor a sdílejí své úžasné praxe. Převzato z portálu Učíme se venku.
7 DOBRÝCH DŮVODŮ PROČ
UČIT SE VENKU DĚTI BAVÍ
|
ZVYŠUJE ZÁJEM O UČENÍ |
Učení venku je názorné, třírozměrné, pestré. Přináší mnoho nových podnětů nejen pro naše smysly, ale i pro naše myšlení.
|
Spojení se skutečným světem přináší pocit smysluplnosti učení. Roste pocit uspokojení z vlastního učení. Snižuje se počet absencí. |
ZLEPŠUJE VZDĚLÁVACÍ VÝSLEDKY
|
UČENÍ VENKU PODPORUJE ZDRAVÍ DĚTÍ
|
Co se naučíme skrze zážitky venku se v mozku ukládá hlouběji a snadněji se vybavuje. Kontakt s přírodou zlepšuje pozornost a soustředění.
|
Pobyt a pohyb venku snižuje nadváhu a obezitu, zlepšuje fungování imunitního systému a snižuje počet nemocí.
|
ZVEDÁ SPOKOJENOST A NÁLADU DĚTÍ I UČITELŮ
|
POSILUJE VZTAHY MEZI DĚTMI I S UČITELI
|
Kontakt s přírodou významně přispívá k duševnímu zdraví a pohodě. Snižuje stres, úzkosti a deprese.
|
Venku děti rozvíjí nejen své znalosti, ale současně i emoční a sociální inteligenci. Snižují se důvody ke vzniku agresivity a násilí.
|
UČIT SE VENKU JE PŘIROZENÉ
|
ČTENÍ proč ven ke stažení |
Děti se učily venku více než 99 % lidské historie. Jsou na to připravené.
|
STAHUJI ven další materiály |