Výtvarná výchova – Pravidla pro hodnocení

Publikoval Kateřina Círová
Datum 13.10.2015

 

3 základní kritéria pro hodnocení práce ve výtvarné výchově:

 

1. Aktivita

Žák se aktivně účastní výuky, naslouchá učiteli, plní zadané úkoly.

 2. Pořádek

Žák po dokončení práce uklidí své pracoviště i prostor kolem něj.

 3. Připravenost na hodinu

Žák si vede žákovské portfolio, je připraven na hodinu podle zadání učitele.

 

Plnění těchto kritérií si žák hodnotí sám, pravidelně, na konci každé vyučovací hodiny. Kritéria jsou uvedena v žákovské knížce a jsou hlavním podkladem pro pololetní a závěrečné roční hodnocení žáka ve výtvarné výchově.

 

4 kritéria, která se hodnotí při tvorbě výtvarného díla či projektu:

 

1. Zadání

Dodržení zadaného úkolu (námět, téma práce).

 2. Formát

Zvládnutí zadaného formátu (A4, A3, …).

 3. Technika

Dodržení zadané výtvarné techniky (malba, kresba, koláž, ...).

 4. Dokončení

Dokončení práce v zadaném čase.

 

Tato kritéria žák hodnotí společně s ostatními žáky a pedagogem v rámci společného hodnocení ve třídě na závěr ukončené výtvarné práce nebo projektu. Hodnotící tabulka je součástí portfolia žáka a slouží žákovi především jako reflexe své vlastní práce.