Výtvarná výchova – Pravidla pro hodnocení
3 základní kritéria pro hodnocení práce ve výtvarné výchově:
1. Aktivita
Žák se aktivně účastní výuky, naslouchá učiteli, plní zadané úkoly.
2. Pořádek
Žák po dokončení práce uklidí své pracoviště i prostor kolem něj.
3. Připravenost na hodinu
Žák si vede žákovské portfolio, je připraven na hodinu podle zadání učitele.
Plnění těchto kritérií si žák hodnotí sám, pravidelně, na konci každé vyučovací hodiny. Kritéria jsou uvedena v žákovské knížce a jsou hlavním podkladem pro pololetní a závěrečné roční hodnocení žáka ve výtvarné výchově.
4 kritéria, která se hodnotí při tvorbě výtvarného díla či projektu:
1. Zadání
Dodržení zadaného úkolu (námět, téma práce).
2. Formát
Zvládnutí zadaného formátu (A4, A3, …).
3. Technika
Dodržení zadané výtvarné techniky (malba, kresba, koláž, ...).
4. Dokončení
Dokončení práce v zadaném čase.
Tato kritéria žák hodnotí společně s ostatními žáky a pedagogem v rámci společného hodnocení ve třídě na závěr ukončené výtvarné práce nebo projektu. Hodnotící tabulka je součástí portfolia žáka a slouží žákovi především jako reflexe své vlastní práce.