Domácí výuka od 20.3. - projekt Moje rostlina

Publikoval Helena Staňková
Datum 20.3.2020
Domácí výuka  od 20.3. - projekt Moje rostlina

Milí šesťáci, i v rámci pěstitelek jsem se rozhodla zadat domácí práci. Polovina z vás má již projekt rozjetý ze školy (nazdobený květináč, zasazeno a pozoruje). Několik z vás mi dokonce už poslalo hotovou prezentaci. Děkuji. Je ale mezi vámi i skupina, se kterou jsme se domlouvali na projektu v týden zavření škol, případně chyběl na hodiny pěstitelek, když jsme sázeli. Chtěla bych tedy, abychom se sladili a projekt všichni dokončili, ať jste v kterékoli fázi. Kdo mi již prezentaci poslal, má hotovo. Ale nevěšte hlavu ti z vás, kdo budete teprve začínat. Myslím, že by vás to mohlo bavit =o). Níže máte podrobně popsaný postup a kritéria. Kdyby vám přesto bylo něco nejasného, pište na můj mail: helena.stankova@zskunratice.cz. Termín odevzdání pro všechny je 17.4.

1) kup/najdi si květináč a nějak zajímavě ho ozdob.

Ve škole jsme používali ubrouskovou technikou – zde pro inspiraci: https://www.idnes.cz/hobby/domov/decoupage-zdobime-kvetinac.A080819_134343_hobby-domov_mot, ale kreativitě se meze nekladou (barvi, lep, cokoli tě napadne, aby byl květináč krásný). Vše nech pořádně zaschnout.

2) Obstarej si semínka. Kup si nebo najdi semínka. Můžeš zkusit zasadit, co máš doma – pecku z citronu, rajčatové pecky… k těmto pokusům budeš potřebovat jen o trochu víc trpělivosti. Na pěstitelkách jsme s 1. skupinou často zasazovali řeřichu, která za cca 3 dny vyroste snad úplně každému, dobře rostou i fazole, hrášek, ředkvičky či rukola. Nechám to na tobě a můžeš i různě kombinovat více druhů. Do vyzdobeného květináče nasyp zeminu cca 3 cm od horního okraje. Při sázení kupovaných semínek se podívej na druhou stranu sáčku, kde jsou tzv. piktogramy – obrázky, kde je znázorněno, jak hluboko a jak daleko od sebe mají semínka být. Pamatuj jen, že čím hlouběji do půdy semínka dáš, tím déle se budou prodírat přes zem na světlo.

3) Starej se, pozoruj a raduj se.

Zasazená semínka zalej vodou a dej je k oknu. Podívej se na internetu/v knize na konkrétní nároky rostlin, které jsi zasadil/a. Kolik světla potřebují, kolik vody, jakou teplotu,… a podle toho o rostlinu pečuj.

Během péče zaznamenávej do tabulky (v příloze), kdy jsi rostlinu zalil a jestli se na ní něco změnilo (do řádku speciální znak) – např. objevily se první lístky, zežloutla, vykvetla, atd.

Rostlinu vyfoť alespoň 3x v rozdílných dnech, kdy je patrná nějaká změna.

 4) Vytvoř prezentaci v power pointu.

Kritéria prezentace.

  1. snímek – Název projektu: Moje rostlina, tvé jméno
  2. snímek – názvy zasazených rostlin
  3. snímek – obecné informace o rostlinách (odkud se k nám dostali, jsou léčivé, k čemu se používají, atd.), pokud máš více rostlin, tak samozřejmě info o všech
  4. snímek – jak o rostlinu pečovat (to už sis načetl/a, když jsi rostlinu zasadil/a), pokud máš více rostlin, info o všech
  5. snímek – vlož tabulku (fotku, nebo vytvoř v power pointu), kterou jsi v průběhu růstu rostliny vyplňoval (nemusí být vyplněný každý den, ale jen dny, kdy jsi zaléval, nebo se něco změnilo).
  6. snímek – vlož alespoň 3 fotky své rostliny

 

Tento projekt je dlouhodobější. Kdybyste měli problém v této situaci obstarat materiál (květináč, semínka), napište mi na můj email a domluvíme se individuálně (někteří si nechali připavený květináč ve škole). Jinak doporučuji si v příštím týdnu sehnat květináč, ozdoby a semínka. Pak sazadit a další týden (2.) sledovat růst a ke konci týdne nebo 3. týden vytvořit prezentaci a tu mi poslat mailem. Ráda bych, aby každý ve třídě odprezentoval ve škole a prezentaci jsme na základě kritérií odhonotili. Uvidíme, jak se stav karantény bude vyvíjet :)

Ať se vám daří a rostlinky rostou. Držím palce. Kdyby cokoli, pište! HS

Soubory ke stažení