Dálková výuka češtiny na týden 14. - 17. 4. 2020

Publikoval Tom Tychtl
Datum 13.4.2020
Dálková výuka češtiny na týden 14. - 17. 4.  2020

Vážení, velevážení,

doufám, že jste si užili volnějšího režimu přes velikonoční prázdniny a nabrali jste síly do dalšího studia. Situace ve světě se nám pořád mění, tak doufejme, že už se konečně svět vzpamatuje a začne virová hrozba opadat. My mezitím budeme dál fungovat v režimu distanční výuky.
Děkuji všem, co dodali zpožděné úkoly. Cením si toho, že jste se v době prázdnin vrhli na resty. Teď po měsíci už víte, jak výuka probíhá, takže věřím tomu, že si dokážete i lépe rozvrhnout svůj pracovní a relaxační čas. Pokud byste s tím měli problém a potřebovali pomoct, jsem tu pro vás a klidně se na mě obracejte :-)
Zároveň dávám možnost komukoliv, kdo v něčem plave nebo mu není něco jasné, aby mi napsal do chatu v Teams a já si s ním rád domluvím individuální konzultaci, kde vše probereme. Často stačí jenom chvilka. A já jsem tu od toho, abych vám pomohl, takže nemějte obavu si říci o pomoc ;-)
Otevřené konzultace budou platit i nadále, sledujte případně kalendář v Teams, kde se vám konzultace zobrazují.

Zadání na týden 14.-17. 4. 2020

Čtení: Už tradičně pokračujeme v dílnách čtení. I tentokrát si minimálně dvakrát sedněte ke knize, jak jsme zvyklí. Zároveň vás pro tento týden poprosím o minimálně jeden záznam do podvojného deníku. Zamýšlejte se nad tím, co čtete ;-) Záznamy z dílen společně se záznamem v podvojném deníku mi pošlete tradičně na email.

Mluvnice: Dostalo se ke mně už pár požadavků na online hodiny. Mé momentální připojení to spíše neumožňuje, ale pracuji na tom, aby se online hodina mohla stát. Mezitím jsme vám připravil alespoň výukové video! Jde o opakování, byť se třeba někomu bude zdát, že to slyší poprvé ;-) Podívejte se na video ZDE a splňte úkol, který je ve videu zadán. Tady vám dávám stěžejní informace k vypracování:

Odkaz na video k domácímu úkoly: https://www.youtube.com/watch?v=-K4TP09MKx8

Výpovědi, které máte zpracovat, jsou následující:

a) "Ta cesta trvá celou věčnost a nepouštěj nám žádnej film!" (1:07)
b) "Tak se snaž nějak zabavit!" (1:25)
c) "Můžeš aspoň na pět minut přestat blbnout?" (1:52)

Z mluvnice si dáme ještě jeden úkol. Tentokrát s novým učivem. Už se dostáváme od větných členů k větám, proto se podívejte ještě na TOTO VIDEO (tentokrát už z jiné produkce než mojí) a udělejte si, prosím, výpisky k tomuto učivu. Výpisky budou sloužit hlavně vám, abyste chápali, o co se v rámci tohoto učiva jedná. Proto je vypracujte tak, abyste jim rozuměli. Vypište si důležité informace (což neznamená opsat celý výklad, to byste se upsali). Pokud vám vyhovuje grafické znázornění, využijte ho. Pokud máte rádi zápis v bodech, napište si to tak. Mějte stále na paměti, že tento úkol vypracováváte pro vaše budoucí používání.
Oba úkoly vypracujte do sešitu a pošlete mi opět foto do emailu. Poprosím vás, aby fotky byly otočeny normálně a ne vzhůru nohama ;-)

Literatura: Tu si necháme na příští týden ;-)

Hodnocení: Hodnotit budu záznamy z dílen čtení, záznamy v podvojném deníku, úkol zaměřený na věty a výpovědi a úkol zaměřený na výpisky z nového učiva. Jedná se tedy o čtyři hodnocení za tento týden.

Shrnutí:
- minimálně dvakrát do týdne číst -> záznam z dílen čtení zaslat na email
- minimálně jeden záznam v podvojném deníku -> záznam zaslat na email
- úkol z mého videa -> do sešitu a vyfotit
- výpisky z druhého videa -> do sešitu a vyfotit

Může se zdát, že je toho více než obvykle, ale opak je pravdou. V dílnách čtení zdárně pokračujete a už jste zvyklí na čtení, což je mimochodem velký úspěch a tleskám vám. Přidání záznamu do podvojného deníku je jenom maličkost, kterou zvládnete levou zadní. A co se týče videí, nejsou nikterak dlouhá a i úkoly k nim přiřazené vám nezaberou tolik času. Spíš jsem ta zadání takto rozepsal, aby bylo vše jasné. Pokud se vyskytne nějaké neporozumění, napište mi a já to s vámi proberu ;-) Přes všední dny jsem na přijmu prakticky pořád, takže bych vaše volání o pomoc měl vidět.
Sám už se nemůžu dočkat, až se konečně znovu uvidíme. I přes okolní nepřízeň jste nasadili dobré studijní tempo, takže vůbec nemám strach, že bychom něco nezvládli. Pojďme tedy do toho, s nově nabranými silami a vizí, že už to bude brzy za námi!

Tom Tychtl