Reakce na připomínky rodičů ze třídních schůzek - 25.1.2018
AJ – učebnice nemají gramatiku v českém jazyce
* Učitelé AJ vybrali pro výuku učebnice CUP, jedná se o učebnice vydávané v Anglii, určené pro výuku na českých ZŠ (doložka MŠMT), moderní učebnice cizích jazyků jsou konstruovány tak, aby dle jazykové úrovně žáků je vedly k rozvoji komunikačních dovedností i znalosti gramatiky, v případě nejasností a potřeby vyučující dětem dovysvětlí česky
Dějepis – není jednoduché učit se z učebnice (není zcela vyhovující), není zcela jednoduchá a strukturovaná, rodiče cítí potřebu jiné učebnice, špatně se v nich hledá podstatné
* učebnice nakladatelství Fraus není jediným informačním zdrojem
* žáci pracují např. s učebnicemi nakladatelství Práce, s dokumenty a s texty sestavenými přímo k tématu
* k práci s učebnicí nakladatelství Fraus mají žáci připraveny pracovní listy s konkrétními otázkami a úkoly vztahujícími se k obsahu jednotlivých kapitol učebnice
* veškeré materiály ukládám na MOODLE
* žáci mají umět to podstatné z jednotlivých témat a to je shrnuto v zápisech = viz školní sešit a uloženo též na MOODLE
Matematika – rodiče již řešili s pí.učitelkou, děti matematiku ze školy nechápou – pí.učitelka informovala o změně, bude se vyučovat více klasické matematiky; námitky k Hejného
metodě (dle informací není zcela ideální, děti mohou mít problémy na SŠ); děti nechápou matematiku z hodiny, jejich znalosti mají velké mezery; ne všichni vnímají matematiku jako problém (1hlas); jedna skupina měla o 3hodiny matematiky méně; je možné v příštím roce vyučovat matematiku klasicky?
* Paní učitelka již výuku matematiky upravila tak, že zachovává principy Hejného cesty (konstruktivistický přístup) a výuku doplňuje větším množstvím příkladů k procvičování
Existuje poradenství stran volby střední školy?
V rámci školy poradenství zajišťuje Mgr. E. Hilčerová.