Tým školního poradenského pracoviště na ZŠ Kunratice

Objem školně psychologické práce na ZŠ Kunratice a široký záběr naší péče o jednotlivé žáky, vyžaduje, aby se na její realizaci podílel celý tým zainteresovaných odborníků. V týmu Školního Poradenského Pracoviště působí školní psycholog, speciální pedagog, sociální pedagog, výchovný poradce a školní metodik prevence. 

Stránky projektu OPPA - Aktuality - O projektu - Dokumenty - Školní psycholožka PhDr. Kateřina Fořtová - Tým školního poradenského pracoviště na ZŠ Kunratice Závěrečná konference - Uzavření projektu OPPA

 

Školní psycholog - Speciální pedagogSociální pedagog  - Školní metodik prevenceVýchovný poradce

Školní psycholog - PhDr. Kateřina Fořtová

vede celý tým, diagnostikuje třídní kolektivy i jedince, sleduje psychický vývoj dítěte od předškolního věku po odchod na střední školu, poskytuje poradenské služby dětem, rodičům, učitelům, podílí se na dalším vzdělávání pedagogů ZŠ. Úzce spolupracuje s dalšími odborníky (PPP, dětský psychiatr, obvodní lékař, sociální odbor, SVP, atd.). O její konkrétní pracovní náplni se dozvíte ZDE.

Školní speciální pedagog - Mgr. Olga Drbalová

zodpovídá za reedukaci specifických poruch učení. Vede nápravná cvičení specifických poruch učení u žáků prvního a druhého stupně. Vychází přitom z individuálních vzdělávacích programů. Ty sestavuje spolu s třídním učitelem a školním psychologem na základě posudků PPP, která většinou SPU odhalí a diagnostikuje. Školní speciální pedagog má na starost především nápravy, dále se podílí na přípravě podkladů pro speciálně- pedagogická vyšetření žáků. Školní psycholog diagnostikuje dítě v PPP (částečný úvazek šk. psychologa v PPP) a odtud přichází zpráva z vyšetření. Tu spolu se školním speciálním pedagogem rozpracuje do individuálního vzdělávacího plánu a dohodnou společný postup náprav, jehož průběh pravidelně společně konzultují. Školní psycholog kontroluje funkčnost IVP zhruba 2x ročně.

Sociální pedagog - Mgr. et Mgr. Kostadin Petrov Panushev 

se zaměřuje na práci s kolektivem a sociálními vztahy. Spolupracuje se šk. psychologem při přípravě a realizaci skupinové práce s dětmi v rámci třídnických hodin, adaptačních výjezdů, připravuje podklady pro diagnostiku třídního klimatu v jednotlivých třídách, spolupodílí se na tvorbě a realizaci případných, intervenčních programů pro třídní kolektivy. V případě potřeby funguje jako prostředník pro žáky potřebující pomoc školního psychologa, zapojuje klienty školního psychologa do svých projektů, pracuje s nimi ve volném čase, posiluje jejich pozici v mimovyučovacích aktivitách. Vytváří podmínky pro navázání kontaktu a pomáhajícího vztahu s rodinami v oblasti vzdělávání, spolupráce s rodinou, poskytuje pomoc rodinám, ve kterých nejsou podmínky pro domácí přípravu dětí do školy (zprostředkování přípravy na vyučování, přijímací zkoušky) zaměřuje se na včasné odhalení ohrožených dětí (izolace, týrání, zanedbávání, sociálně patologické jevy, kriminalita,…), provádí sociálně právní poradenství a sociální terapii s problémovými jedinci.

Školní metodik prevence - Kateřina Círová, DiS.

zodpovídá za obsah a průběh primárně preventivních aktivit na škole. Spolu se školním psychologem sestavují a každý rok aktualizují Minimální preventivní program. Metodik prevence konzultuje se školním psychologem připravované aktivity v rámci primární prevence sociálně patologických jevů. Jejich vzájemné propojení je třeba při výběru vhodných besed, diskusí, při sestavování minimálního preventivního programu školy. Konzultace také vyžadují situace, kdy metodik prevence je konfrontován s experimentem drog u některého z žáků. Školní psycholog také pomáhá při orientaci v dalším vzdělávání školního metodika prevence.

Výchovný poradce - Mgr. Eva Hilčerová

je garantem profiorientace žáků devátých, popř. pátých tříd. Spolupodílí se na přípravě, průběhu a vyhodnocení komplexní diagnostiky studijních předpokladů žáků (9. event. 5 tříd). Společně se školním psychologem poskytuje odborné poradenství a individuální konzultace zákonným zástupcům a žákům při výběru vhodného studijního programu. Zachycuje a se školním psychologem konzultuje výchovné problémy žáků. Je v úzkém kontaktu s PPP. 

 


Tento projekt je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a rozpočtu hl. města Prahy v rámci Operačního programu Praha Adaptabilita. Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti

Období realizace:
01. 06. 2013 – 28. 02. 2015
Číslo projektu:
CZ.2.17/3.1.00/36336