5.2.1.8 ČLOVĚK A ZDRAVÍCíle: 2. Vytvářet si návyky zdravého životního stylu a řídit se jimi, vzhledem ke svým individuálním možnostem a schopnostem. 3. Získat kladný vztah k rozličným sportovním aktivitám – prožít a zažít „na vlastní kůži“. 4. Dodržovat pravidla sportovní etiky a pravidel fair-play.
Specifikum oblasti: |
Oblast je členěna na předměty: Volitelné předměty: - Zdravotní tělesná výchova - Volitelný oborový den - odbíjená, kopaná, košíková, florbal, gymnastika, aerobik… - sportovní soutěže - víkendové a prázdninové sportovní pobyty a kurzy - projektové a oborové dny- sportovní kurzy v rámci výuky – plavání, LVZ- ozdravné pobyty |
Obsahové vymezení vyučovacího předmětu:
Hlavním cílem tělesné výchovy je získat kladný vztah k fyzickým aktivitám a sportu, vytvářet návyky zdravého životního stylu, vést žáky k dodržování sportovní etiky, pravidel a jednání fair – play. Předmět přejímá část výstupů ze vzdělávacího oboru Člověk a zdraví, zahrnuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Tělesná výchova. Nejčastěji používanými metodami a formami výuky jsou ukázka, pokus – omyl, individuální činnost, práce ve dvojicích a ve skupině. Vzdělávací obsah je rozdělen na tři tematické okruhy: činnosti ovlivňující zdraví, činnosti ovlivňující úroveň pohybových dovedností a činnosti podporující pohybové učení.
Časové a organizační vymezení:
Je vyučován v 1. – 9. ročníku v časové dotaci 2 hodiny týdně. Žáci s přihlédnutím k určité sportovní aktivitě cvičí v tělocvičně, na hřišti, ve volné přírodě, na stadionu a v plaveckém bazénu. Používají veškeré dostupné náčiní a nářadí. Třídy jsou ve většině případů děleny od 3. ročníku na skupiny chlapců a dívek.V průběhu školní docházky mohou být pro žáky organizovány výcvikové kurzy (např. plavecký kurz, LVZ a podle možností vodácký výcvik, cyklo či bruslařský kurz) a pobyty v přírodě se sportovním zaměřením. Výcviky - kurzy jsou organizovány v souladu s doporučenými pokyny MŠMT a k jednotlivým tipům kurzů jsou zpracovány vnitřní metodické pokyny.
Vazba na průřezová témata a klíčové kompetence:
Kromě vlastního vzdělávacího obsahu se v tělesné výchově realizují některá průřezová témata Osobnostní a sociální výchovy, Enviromentální výchovy, Multikulturní výchovy, Mediální výchovy a Výchovy demokratického občana. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou kompetence pracovní, komunikativní a kompetence k řešení problémů a kompetence sociální.
Publikována: 2.9.2011
Vytvořil(a): Martin Skýva
Wizards DDM P-10
www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.
BK Kunratice, liga U14
Start98 muži A
www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.
Start98, junioři 2.liga
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
pravidelné vyučování venku
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková
Národní technická knihovna Technická 2710/6, Praha 6
4. VH dívky 7. třídy 5. VH dívky 6. třídy 6. VH chlapci 6. třídy
Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.
Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.
E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková
K.Círová, E.Hilčerová, M.Macháčková, T.Olšinová, O. Králová
Fakultní škola, Univerzity Karlovy v Praze, Pedagogické fakulty a partnerská škola projektu Klinická škola
Fakultní škola, Univerzity Karlovy v Praze, Přírodovědecké fakulty
Pilotní škola projektu "Pomáháme školám k úspěchu"
Zařazeni v síti programu SZU Praha "Škola podporující zdraví" a jsme držitelem titulu "EKOŠKOLA"