Estetický seminář - popis

"Člověk se nenarodí se specifickým zájmem o estetično, ale bude-li mít příležitost k poznání a prožívání svého vztahu ke krásnu, bude usilovat i estetickou tvořivost a ustálí se v něm trvalý zájem s tím zaměřený."

 

 

Estetický seminář pro 8. a 9. třídy

Estetická výchova je součástí umělecké výchovy.

Esteika „aisthésis“ znamená smyslové vnímání, pociťování a cítění všeho kolem nás.

V dnešní době, kdy myslíme a vnímáme věci kolem nás globálně, se stáváme beztvarou a manipulovatelnou masou, v níž ztrácíme svoji jedinečnost. Proto se v estetickém semináři naučíme vnímat svět kolem nás vlastníma očima, posuzovat vše vlastním rozumem a zaujímat k věcem kolem nás vlastní kritický postoj. K tomu abychom takové dovednosti zvládli potřebujeme vlastní estetickou zkušenost.

Získat estetickou zkušenost, přijímat nové podněty a tvořivě na ně reagovat, je cílem našeho estetického semináře. Proto se pokusíme  co nejvíce nahlédnout do současného kulturního života tím, že navštívíme výstavy moderního umění, nahlédneme do umělecko – řemeslných ateliérů, navštívíme dílny průmyslového designu, fotografický ateliér, reklamní agenturu, tiskárnu a mnoho dalších.

V estetickém semináři bychom se měli seznámit s pojmy jako je umění, krása, vkus či nevkus, brak, kýč, ale také naučit se rozumět výrazům moderní doby jako například subkultura, alternativa, postmoderna, street art, new age, freestyl, avatar, brand a mnoha dalším výrazům týkajících se dnešního života mladých lidí.

V průběhu celého školního roku si povedeme estetický deník, kam budeme naše zkušenosti zaznamenávat. To nám pomůže si poznané věci utříbit, vyhodnotit, porovnat a hlavně udržet v naší paměti.

Kritéria hodnocení žáků v estetickém semináři:

Estetika vyžaduje vlastní názor a vyjádření a podporuje individualitu jedince, proto není možné její projevy obecně hodnotit. Z tohoto důvodu byla stanovena tato objektivní hodnotící kritéria:

  1. docházka žáka – na povinně volitelném předmětu 70% účast
  2. práce na estetickém deníku, který žák obdrží a bude do něj zaznamenávat svoji estetickou zkušenost
  3. zájem o předmět a spolupráce žáka s lektorem a ostatními spolužáky

Zábavnou cestu poznáváním přeje Kateřina Círová, lektor semináře

Stránka

Publikována: 12.1.2012

Vytvořil(a): Kateřina Círová

Kalendář akcí


15.2.
Jarní prázdniny
07:10 - 19:15

Jarní prázdniny
07:10 - 19:15

JARNÍ PRÁZDNINY
07:10 - 19:15


So
16.2.
Florbal
08:00 - 17:00

Florbalová akademie Mladá Boleslav (Ovocné báze) ženy

NÁJEM AULA + Fy/Ch - VŠCHT_Events Coordinator ESN UCT
08:00 - 15:00

Kateřina Zloužeová - 774 370 295

NÁJEM - UČEBNA PŘÍRODOPISU
09:00 - 19:00

pí. Záhorová - astrologické přednášky

PŘÍJEZD JARŇÁKY - DDM-DŮM UM
12:00 - 15:00

Vykládka materiálu a dětí z autobusu před hlavním vchodem do školy. Fáčková, Linhová.

Florbal
17:00 - 20:00

Bučis divize


Ne
17.2.
Florbal
09:00 - 15:00

SK Dvojka mladší žáci

NÁJEM - UČEBNA PŘÍRODOPISU
09:00 - 19:00

pí. Záhorová - astrologické přednášky

Florbal
16:00 - 19:00

Wizards DDM P-10

Florbal
19:00 - 22:00

Bučis divize


Po
18.2.
3.C, 6.A - plavecký výcvik
07:10 - 10:45

lektor I. Pařízková

3.A Učíme se venku
08:55 - 11:40

pravidelné vyučování venku


Út
19.2.
Kunratická jahoda 6. -9. ročník
08:55 - 12:35

2. VH 6. ABC 3. VH 7. ABC 4. VH 8. AB 5. VH 9. AB



Čt
21.2.
Pedagogický den a odpoledne s Květou Krüger a s Badatelským cyklem profesního učení
08:00 - 16:30

Dopoledne - návštěvy v hodinách podle domluvených kritérií, individuální podpora... Odpoledne - skupinový koučink pro 6 - 16 pedagogů rozdělených do dvou skupin - spolufinancováno projektu Šablony OPVVV II - CZ.02.3.68/0.0/0.0/18_064/0009211, 1.9.2018 - 31.8.2020 a projektu Pomáháme školám k úspěchu

7.B Jídlo a můj život
08:00 - 13:30

workshop v Praze - Holešovicích

Kunratická jahůdka 3. - 5. roční
08:55 - 11:40

2. VH 3. ABC + třídní učitelé 3. VH 4. ABC + třídní učitelé 4. VH 5. ABC + třídní učitelé

Pedagogické odpoledne
14:00 - 16:30

Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.