Chemie nás obklopuje

5.2.1.6.  ČLOVĚK A PŘÍRODA - charakteristika oblasti

Cíle:
1. Pozorovat a vnímat přírodu a její zákonitosti, popisovat je – dokázat porozumět vztahům v přírodě.
2. Pomocí objevování a objevitelství hledat souvislosti, zákonitosti … i za pomoci různých nástrojů, přístrojů.
3. Vědomě v přírodě dělat pouze to, co není v rozporu s filozofií trvale udržitelného rozvoje života. Vytvářet základ občanského postoje být „Neničitelem přírody“.
4. Pomocí dostupných informací předvídat co se stane.
5. Navrhnout postup objevování, porovnat návrh s jinými řešeními a odhadnout, zda to, co plánuji, mohu zvládnout, získat, poznat.

Specifikum oblasti:
Pro přírodovědné badatelství je dobré organizovat blokové vyučování, pokusy, projekty, exkurze. K objevování přírody využívat pobytu v přírodě, škol v přírodě, výletů, …

Oblast je členěna na předměty:
- Přírodopis
- Fyzika
- Chemie
- Zeměpis

Volitelné předměty:
- přírodovědný seminář (propojení Př, Fy, Ch) – 8. a 9. ročník
- volitelný projektový den

Nepovinná nabídka předmětů a programů:
- tematické exkurze a výpravy
- chovatelský kroužek
- aktivity Ekoparlamentu
- Projekt Globe

 

5.2.2.9 CHEMIE


Obsahové vymezení vyučovacího předmětu:
Chemie navazuje na učivo předmětu Svět kolem nás na prvním stupni. Tento vyučovací předmět zahrnuje vzdělávací obsah vzdělávacího oboru Chemie a část vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. Nejčastěji používanými metodami a formami výuky jsou pozorování, demonstrační pokus, žákovské pokusy, zadané domácí badatelství, kooperativní techniky, práce s informacemi. Výuka chemie, tak jako ostatní přírodovědné předměty, významně přispívá k rozvoji poznávacích schopností žáků. Učí je získávat a upevňovat dovednosti pracovat podle pravidel bezpečné práce s chemikáliemi. Vede je k tomu, jak se mají zachovat v praktických životních situacích a v životu ohrožujících situacích. Směřuje k podchycení a rozvíjení zájmu o poznávání základních chemických pojmů a zákonitostí. Učí je hledat příčinné souvislosti a řešit problémy související s ohrožením přírody a její biologické rovnováhy. 

Časové a organizační vymezení:
Předmět je vyučován v 8. a 9. ročníku v časové dotaci 2 hodiny týdně. Chemie se vyučuje v odborné učebně, hodiny se nedělí, pouze v případě laboratorních prací se pracuje obvykle s polovinou třídy. Pro vyučování se dále využívá i učebna výpočetní techniky. Podle možností se několikrát v roce organizují různé typy exkurzí.

Vazba na průřezová témata a klíčové kompetence:
Chemie je předmět, na kterém se dobře realizují průřezová témata Environmentální výchovy, Osobnostní a sociální výchovy a Výchovy demokratického občana. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou dovednosti kompetencí řešit problém, učit se a spolupracovat.

Stránka

Publikována: 18.4.2011

Vytvořil(a): Vít Beran

Kalendář akcí

So
23.2.
Florbal
08:00 - 16:30

Wizards DDM P-10

NÁJEM - šperkařský kurz
09:00 - 20:30

www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.

NÁJEM AULA - A.D.A.
09:00 - 18:00

Basketbal
16:30 - 19:30

BK Kunratice, liga U14

Florbal
20:00 - 23:00

Start98 muži A


Ne
24.2.
NÁJEM - šperkařský kurz
09:00 - 16:00

www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.

Florbal
09:00 - 18:00

Start98, junioři 2.liga

NÁJEM AULA - A.D.A.
09:00 - 18:00

Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice
17:00 - 23:59

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.



Út
26.2.


Čt
28.2.
Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.

DVPP - Rozvoj oborového čtení a myšlení
07:10 - 19:15

E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková

Konference MŠMT k představení přípravy Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030
07:10 - 07:55

Národní technická knihovna Technická 2710/6, Praha 6

4.C - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.A - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.B - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.C - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.D - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

6.A, 6.B, 6.C a 7.A, 7.B, 7.C Prevence Čas proměn
10:55 - 13:30

4. VH dívky 7. třídy 5. VH dívky 6. třídy 6. VH chlapci 6. třídy

Pedagogické odpoledne
14:00 - 16:30

Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.



1.3.
Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.

DVPP - Rozvoj oborového čtení a myšlení
07:10 - 19:15

E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková

DVPP - Učitel Naživo
07:10 - 14:25

K.Círová, E.Hilčerová, M.Macháčková, T.Olšinová, O. Králová