Anglický jazyk

5.2.1.1.  JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE

Cíle:
1) Rozvíjet kultivovaný písemný a ústní projev žáků.

2) Vést žáky k vhodnému a situaci přiměřenému vyjádření reakcí a svých pocitů.

3) Porozumět různým druhům psaných i mluvených jazykových projevů.

4) Vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků a zároveň jako prostředku k rozvíjení emocionálního a estetického vnímání.

5) Prostřednictvím cizího jazyka poznávat a chápat odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur a tolerovat je.

6) Aktivně a efektivně využívat různé zdroje informací pro rozšiřování znalostí a zdokonalování dovedností, vedoucích k dalšímu vzdělávání a sebevzdělávání

7) Uvědomit si úlohu jazyka jako důležitého a nezbytného nástroje celoživotního vzdělávání.

8) Získat sebedůvěru při vystupování na veřejnosti a ke kultivovanému projevu jako prostředku prosazení sebe sama.

9) Zvládnutí běžných pravidel a forem mezilidské komunikace daného kulturního prostředí.

10) Rozvíjet pozitivní vztah k mateřskému jazyku.

Specifikum oblasti:
Předmět Český jazyk a literatura se člení na 3 složky (mluvnice, literatura a sloh), které se ale vzájemně prolínají. Dobré ovládnutí mateřského jazyka a cizího jazyka, jejich aktivní používání podporují návštěvy knihoven, divadel, besedy, práce s psaným textem i s textem na audio nahrávce, využití PC. Prohlubování znalosti jazyka pak upevňuje aktivní užívání jazyka v konkrétních situacích. Možnost komunikovat pouze v cizím jazyce s rodilými mluvčími v rámci výuky a výměnných pobytů.

Vzdělávací oblast je členěna na předměty:

- Český jazyk a literatura

- Anglický jazyk

- Německý jazyk

 

Volitelné předměty:

- další cizí jazyk

- cvičení z Českého jazyka

- cvičení z Anglického jazyka

- volitelný oborový den

Nepovinná nabídka předmětů a programů:

- seminář z Českého jazyka

- konverzace v Anglickém jazyce- kroužky cizího jazyka na I. stupni

- olympiády z Českého jazyka a z cizího jazyka- poetické setkání I. a II. stupeň- tvorba školního časopisu Soptíkliterární soutěž

 
 

5.2.2.2 CIZÍ JAZYK – ANGLICKÝ JAZYK

„  Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem.“   T. G. M.
 
Obsahové vymezení vyučovacího předmětu:
Cizí jazyky se učíme proto, abychom se domluvili s příslušníky jiných národů. Angličtina je jedním z hlavních světových jazyků a její znalost je nezbytná pro toho, kdo chce poznávat svět, rozšiřovat své vědomosti a ve světě studovat nebo později najít pracovní uplatnění. Znalost angličtiny pomůže k poznávání a chápání odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur, a tím i k toleranci. Proto vedeme žáky k chápání jazyka jako prostředku ke zvýšení osobní i profesní prestiže a efektivní komunikace v mezinárodním měřítku.
 
Časové a organizační vymezení:
Anglický jazyk vyučujeme od 1. ročníku v hodinové dotaci 2 hodin týdně, od 3. do 9. ročníku se časová dotace rozšiřuje na 3 hodiny týdně, přičemž od 4. ročníku je jedna z hodin vedeny rodilým mluvčím. Výuka angličtiny odpovídá mentalitě a stupni rozumového vývoje dětí v jednotlivých ročnících a s ohledem na jejich jazykové nadání, popřípadě s ohledem na specifické poruchy učení. Výuka angličtiny volně navazuje na výuku v jiných předmětech. V 1. a 2. ročnících jde především o poslech a nápodobu. Děti ilustrují, vybarvují, spojují a zatrhávají to, co se naučí. Děti hodně zpívají, protože melodie je důležitým prvkem výuky jazyků. Do výuky jsou zařazovány hry a různé soutěže, pohyb a relaxace. V tomto období výuky angličtiny je kladen důraz na receptivní řečové dovednosti – dítě rozumí tomu, co slyší, a je schopno si význam domyslet.Ve 3. ročníku začínáme se systematickou výukou gramatiky a rozvíjíme produktivní řečové dovednosti – děti se aktivně zapojují do konverzace, učí se tvořit základní otázky a odpovědi a dokáže jednoduše popsat objekt řeči.Od 4. do 9. ročníku propojujeme všechny základní řečové dovednosti, tj. poslech, čtení, psaní a mluvení. Cyklicky rozvíjíme získané dovednosti a znalosti a dále na ně navazujeme systematickou výukou gramatických jevů a vhodné slovní zásoby. Žáci od 6. ročníku budou mít v dohledné době možnost zúčastnit se mezinárodního projektu Comenius ve spolupráci s dánskou školou. Poslední fáze příprav tohoto projektu právě probíhá.Vyučování cizích jazyků probíhá v jazykových učebnách popřípadě v kmenových učebnách, které jsou převážně vybaveny interaktivními tabulemi, které byly zakoupeny díky účasti školy na projektu Vzdělávání 21 ve spolupráci s nakladatelstvím Fraus.Učitelé anglického jazyka využívají dynamický web angličtiny s informacemi o možnostech dalšího procvičování právě probírané látky a s možností přímé komunikace s učiteli i ostatními spolužáky.
 
Vazby na průřezová témata a klíčové kompetence:
V předmětu první cizí jazyk se realizují některá průřezová témata Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských souvislostech a Mediální výchova. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou dovednosti komunikativní, kompetence k učení a kompetence sociální a personální.

Stránka

Publikována: 18.4.2011

Naposled upravena: 22.3.2016

Vytvořil(a): Daniel Duran

Kalendář akcí

Po
22.1.
DVPP - Koučinkakademie
07:10 - 17:45

Země koučů - Libchavy

Konverzační soutěž v Aj
08:55 - 12:35

školní kolo 6.-9. ročníku

7.AB - Prevence - Dospívání
11:50 - 13:30

zajišťuje K. Círová - program dle pokynů


Út
23.1.
Návštěva pedagogů ze školy z Kypru
08:00 - 16:15

Erasmus+KS1 program for job shadowing - Kyperounta Primary School in the Troodos region of Cyprus Our school is one of the leading primary schools in Cyprus concerning tablet integration in education: - https://mobileclassroomskyperountadimotiko.wordpress.com - http://www.kyperountaschool.education/moodle/ - http://dim-kyperounta-lem.schools.ac.cy/


St
24.1.
ŠPANĚLSKÝ DEN - celoškolní projekt Asociace školních jiídelen, SZÚ Praha, ŠJ při ZŠ Kunratice a ZŠ Kunratice
08:00 - 11:40

Co již o Španělsku víme a co se chceme ještě dozvědět? Na dopolední projektový den ve škole naváže španělský oběd ve školní jídelně.

TEREZČIN MEMORIÁL - 7. ročník florbalového maratonu
08:00 - 20:00

- přihlášení zájemci

Návštěva pedagogů ze školy z Kypru
08:00 - 16:15

Erasmus+KS1 program for job shadowing - Kyperounta Primary School in the Troodos region of Cyprus Our school is one of the leading primary schools in Cyprus concerning tablet integration in education: - https://mobileclassroomskyperountadimotiko.wordpress.com - http://www.kyperountaschool.education/moodle/ - http://dim-kyperounta-lem.schools.ac.cy/


Čt
25.1.
Kunratická jahoda
10:00 - 13:30

Třídní schůzky + období triád na II. stupni (reflektivní)
17:00 - 19:30

- začátky: od 17:30 hodin – I. stupeň a od 18:15 hodin – II. stupeň

ŠKOLSKÁ RADA
19:15 - 20:15

- jednání probíhá po volbách do ŠR ve škole



26.1.
Kunratická jahůdka
10:00 - 12:35

3.- 5. ročníky

Volba prezidenta republiky - II. kolo
11:30 - 23:59

Příprava učeben od 11:30 hodin - pavilon A přízemí.


So
27.1.
Volba prezidenta republiky - II. kolo

Příprava učeben od 11:30 hodin - pavilon A přízemí.

BK Kunratice turnaj mládeže
08:00 - 18:00

Recepce: Szebinovský Jun.


Ne
28.1.
SK Dvojka Praha
09:00 - 16:00

Recepce: Kopáčová A.

Vídeň - Praha
13:40 - 17:45

Návštěva žáků sedmých tříd, kteří jsou zapojeni do projektu výměny žáků, ve vídeňské škole - www.brueckenschule.at - Die NMS Brückenschule