Anglický jazyk

5.2.1.1.  JAZYK A JAZYKOVÁ KOMUNIKACE

Cíle:
1) Rozvíjet kultivovaný písemný a ústní projev žáků.

2) Vést žáky k vhodnému a situaci přiměřenému vyjádření reakcí a svých pocitů.

3) Porozumět různým druhům psaných i mluvených jazykových projevů.

4) Vnímat literaturu jako specifický zdroj poznání a prožitků a zároveň jako prostředku k rozvíjení emocionálního a estetického vnímání.

5) Prostřednictvím cizího jazyka poznávat a chápat odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur a tolerovat je.

6) Aktivně a efektivně využívat různé zdroje informací pro rozšiřování znalostí a zdokonalování dovedností, vedoucích k dalšímu vzdělávání a sebevzdělávání

7) Uvědomit si úlohu jazyka jako důležitého a nezbytného nástroje celoživotního vzdělávání.

8) Získat sebedůvěru při vystupování na veřejnosti a ke kultivovanému projevu jako prostředku prosazení sebe sama.

9) Zvládnutí běžných pravidel a forem mezilidské komunikace daného kulturního prostředí.

10) Rozvíjet pozitivní vztah k mateřskému jazyku.

Specifikum oblasti:
Předmět Český jazyk a literatura se člení na 3 složky (mluvnice, literatura a sloh), které se ale vzájemně prolínají. Dobré ovládnutí mateřského jazyka a cizího jazyka, jejich aktivní používání podporují návštěvy knihoven, divadel, besedy, práce s psaným textem i s textem na audio nahrávce, využití PC. Prohlubování znalosti jazyka pak upevňuje aktivní užívání jazyka v konkrétních situacích. Možnost komunikovat pouze v cizím jazyce s rodilými mluvčími v rámci výuky a výměnných pobytů.

Vzdělávací oblast je členěna na předměty:

- Český jazyk a literatura

- Anglický jazyk

- Německý jazyk

 

Volitelné předměty:

- další cizí jazyk

- cvičení z Českého jazyka

- cvičení z Anglického jazyka

- volitelný oborový den

Nepovinná nabídka předmětů a programů:

- seminář z Českého jazyka

- konverzace v Anglickém jazyce- kroužky cizího jazyka na I. stupni

- olympiády z Českého jazyka a z cizího jazyka- poetické setkání I. a II. stupeň- tvorba školního časopisu Soptíkliterární soutěž

 
 

5.2.2.2 CIZÍ JAZYK – ANGLICKÝ JAZYK

„  Kolik jazyků umíš, tolikrát jsi člověkem.“   T. G. M.
 
Obsahové vymezení vyučovacího předmětu:
Cizí jazyky se učíme proto, abychom se domluvili s příslušníky jiných národů. Angličtina je jedním z hlavních světových jazyků a její znalost je nezbytná pro toho, kdo chce poznávat svět, rozšiřovat své vědomosti a ve světě studovat nebo později najít pracovní uplatnění. Znalost angličtiny pomůže k poznávání a chápání odlišnosti, ale i blízkosti různých národních kultur, a tím i k toleranci. Proto vedeme žáky k chápání jazyka jako prostředku ke zvýšení osobní i profesní prestiže a efektivní komunikace v mezinárodním měřítku.
 
Časové a organizační vymezení:
Anglický jazyk vyučujeme od 1. ročníku v hodinové dotaci 2 hodin týdně, od 3. do 9. ročníku se časová dotace rozšiřuje na 3 hodiny týdně.  Výuka angličtiny odpovídá mentalitě a stupni rozumového vývoje dětí v jednotlivých ročnících a s ohledem na jejich jazykové nadání, popřípadě s ohledem na specifické poruchy učení. Výuka angličtiny volně navazuje na výuku v jiných předmětech. V 1. a 2. ročnících jde především o poslech a nápodobu. Děti ilustrují, vybarvují, spojují a zatrhávají to, co se naučí. Děti hodně zpívají, protože melodie je důležitým prvkem výuky jazyků. Do výuky jsou zařazovány hry a různé soutěže, pohyb a relaxace. V tomto období výuky angličtiny je kladen důraz na receptivní řečové dovednosti – dítě rozumí tomu, co slyší, a je schopno si význam domyslet. Od 4. do 9. ročníku propojujeme všechny základní řečové dovednosti, tj. poslech, čtení, psaní a mluvení. Cyklicky rozvíjíme získané dovednosti a znalosti a dále na ně navazujeme systematickou výukou gramatických jevů a vhodné slovní zásoby.
 
Vazby na průřezová témata a klíčové kompetence:
V předmětu první cizí jazyk se realizují některá průřezová témata Osobnostní a sociální výchova, Výchova demokratického občana, Výchova k myšlení v evropských souvislostech a Mediální výchova. Převládajícími klíčovými kompetencemi jsou dovednosti komunikativní, kompetence k učení a kompetence sociální a personální.

Stránka

Publikována: 18.4.2011

Naposled upravena: 30.8.2018

Vytvořil(a): Daniel Duran

Kalendář akcí

Út
18.12.
Čteme si navzájem
10:00 - 11:40

8.A Spaní ve škole
17:40 - 19:15

třídní Vánoce s předáním dárků


St
19.12.
8.A Spaní ve škole
07:10 - 07:55

třídní Vánoce s předáním dárků

3.A - Výuka venku
10:00 - 12:35

pravidelné vyučování venku

Čteme si navzájem
10:00 - 11:40

V.D Rozmnožovací soustava
12:45 - 13:30

přednáška a diskuse

Akce školní knihovny - ČAJOVÝ DÝCHÁNEK
14:00 - 16:00

zajišťuje Jitka Závodná


Čt
20.12.
3.C - Návštěva NG
08:00 - 12:35

5.CD - Návštěva kina
08:00 - 11:40

8.B - Vánoční projekt
08:00 - 13:30

Vánoční zpívání v kunratické škole
08:55 - 11:40

Předvánoční zastavení po ročnících s koledami. Kdo, kdy bude upřesněno.

Praxe DV Pedf UK Praha, Irena Holemá
08:55 - 10:45

2.VH 5.C Králová Olga

Mediální výchova
13:40 - 16:15

Pedagogické odpoledne
14:00 - 16:30

Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.

Spolupráce s vídeňskou školou - příprava stáží, žákovských projektů a dalších aktivit v roce 2019
15:00 - 16:00

Program: - výměny a společné akce s dětmi; - stáže 10 lidí ve Vídni v průběhu roku 2019; - společná návštěva zaměstnanců školy ve Vídni a recipročně vídeňáků v Praze.



21.12.
8.A, 8.B, 9.A, 9.B = Návštěva kina
07:10 - 19:15

zhlédnutí filmu Bohemian Rhapsody

DEN TŘÍDY - třídní Vánoce
07:10 - 16:15

Program tříd podle upřesnění třídních učitelů.

7.B - Vánoční procházka Prahou s bezdomovcem
08:00 - 13:30

zajišťuje agentura Pragulic

Jóga a meditace
18:00 - 22:00

Jóga a meditace


So
22.12.
Jóga a meditace
08:00 - 20:00

Jóga a meditace


Ne
23.12.
Jóga a meditace
09:00 - 18:00

Jóga a meditace

Florbal
18:00 - 20:00

RK Stan


Po
24.12.
Štědrý den
07:10 - 19:15