Třístupňový model péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (3MP)

Třístupňový model péče navrhovaný MŠMT je postupně uváděn do praxe na školách, kde jsou zřízena školní poradenská pracoviště. Jeho cílem je předcházet selhávání žáka, těžiště péče se přesouvá z oblasti specializované diagnostiky a intervence v PPP (pedagogicko- psychologických poradnách), směrem k pedagogické diagnostice a podpoře.

1. stupeň – individualizovaná pomoc učitele v rámci běžných vyučovacích hodin. Koordinátorem je třídní učitel, není nezbytné vyžadovat souhlas rodičů, jde o pedagogický postup, který je plně v kompetenci školy, nastavuje se plán pedagogické podpory. Jedná se o děti, které selhávají ve výuce z důvodu ne příliš závažných (percepční nezralosti, pomalejší tempo, úzkostnost, sociální obtíže, nepozornost). V rámci 1. stupně jde o kompenzaci mírných obtíží, formou drobných úprav v režimu výuky, domácí přípravy, ve struktuře vyučovacích hodin. Na úpravách se podílejí především pedagogové, ev. školní psycholog, spec. pedagog. Monitorování pokroků dítěte probíhá obvykle po dobu 3 měsíců.

2. stupeň – plán pedagogické podpory, pokud nedošlo k úpravě obtíží, je problematika konzultována s pracovníkem školního poradenského zařízení (školní psycholog, školní speciální pedagog), měl by být vytvořen strukturovaný plán pedagogické podpory (vyhodnocen cca. po 3-6 měsících). Problémy žáka jsou již většího rozsahu, nelze je kompenzovat pouze podpůrnými opatřeními z 1. stupně. Obtíže vyžadují dílčí úpravy v organizaci a metodách výuky, stanovení postupu a forem nápravy. Koordinátorem je tř. učitel, školní psycholog, spec. pedagog.

3. stupeň – přetrvávají-li obtíže žáka, je zapotřebí specializované intervence PPP (Pedagogicko- psychologické poradny) ev. SPC (Speciálně- pedagogického centra) k potvrzení či vyvrácení diagnóz. Teprve ve třetím stupni předpokládáme využití specializované diagnostiky a intervence na odborném pracovišti či v koordinaci s ním. V rámci tohoto stupně bude škola vytvářet individuální vzdělávací program (IVP).

Stránka

Publikována: 24.9.2014

Vytvořil(a): Kateřina Fořtová

Kalendář akcí

So
23.2.
Florbal
08:00 - 16:30

Wizards DDM P-10

NÁJEM - šperkařský kurz
09:00 - 20:30

www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.

NÁJEM AULA - A.D.A.
09:00 - 18:00

Basketbal
16:30 - 19:30

BK Kunratice, liga U14

Florbal
20:00 - 23:00

Start98 muži A


Ne
24.2.
NÁJEM - šperkařský kurz
09:00 - 16:00

www.tepanakrajka.cz - Šperkařské triky a fígle - Bohdana Goliášová.

Florbal
09:00 - 18:00

Start98, junioři 2.liga

NÁJEM AULA - A.D.A.
09:00 - 18:00

Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice
17:00 - 23:59

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.



Út
26.2.


Čt
28.2.
Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.

DVPP - Rozvoj oborového čtení a myšlení
07:10 - 19:15

E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková

Konference MŠMT k představení přípravy Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030
07:10 - 07:55

Národní technická knihovna Technická 2710/6, Praha 6

4.C - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.A - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.B - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.C - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

5.D - Dopravní výchova
08:55 - 10:45

6.A, 6.B, 6.C a 7.A, 7.B, 7.C Prevence Čas proměn
10:55 - 13:30

4. VH dívky 7. třídy 5. VH dívky 6. třídy 6. VH chlapci 6. třídy

Pedagogické odpoledne
14:00 - 16:30

Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.



1.3.
Kurz k projektu Erasmus+ - integrated leadership in school practice

Kurz pro zapojené školy a pedagogy. Kurz probíhá v ZŠ Kunratice.

DVPP - Rozvoj oborového čtení a myšlení
07:10 - 19:15

E.Hilčerová, K.Matoušová, H.Staňková

DVPP - Učitel Naživo
07:10 - 14:25

K.Círová, E.Hilčerová, M.Macháčková, T.Olšinová, O. Králová

Všechny akce »