Prioritní oblasti působení Školního Poradenského Pracoviště

(portfolio služeb ŠPP)

Metodická podpora školního psychologa třídním učitelům při práci s třídními kolektivy (systematická hloubková diagnostika třídních kolektivů, včasná detekce a intervence v kolektivech ohrožených soc. patologickými jevy, skupinové programy pro třídní kolektivy - dle poptávky tř. učitelů je nabízena  metodická podpora a skupinová práce s dětmi v rámci třídnických hodin, výsledky sociometrie používáme  jako východisko pro volbu vhodných technik skupinové práce). Dlouhodobé sledování třídních kolektivů pomocí sociometrických metod slouží třídním učitelům jako významná zpětná vazba jejich vlastního pedagogického působení na dětské kolektivy. V rámci metodické podpory ŠPP probíhají průběžně vzdělávací semináře pedagogů v rámci školy – k aktuálním tématům z oblasti školní psychologie a individuální konzultace s pedagogy při řešení výukových, výchovných obtížích žáků. 

Včasná detekce dětí se specifickými vzdělávacími potřebami a následná  individuální  péče o děti se SVP v rámci třístupňového modelu – druhým rokem je na ZŠ Kunratice nastaven systém komplexní péče o děti se SVP (úzká spolupráce se spádovou MŠ, hloubkový screening šk. zralosti předškoláků, návazný program v ZŠ pro děti s částečnými percepčními nezralostmi, diagnostika rizik rozvoje SPU u vytipovaných dětí v prvních ročnících). Funguje úzká spolupráce školního psychologa se spec. pedagogem při komplexní individuální diagnostice dětí s výukovými obtížemi (dětí nadaných) a je nastaven systém spec. pedagogické (ev. psychologické) péče  pro děti se SVP. Probíhá úzká spolupráce se spádovou PPP (předávání informací o jednotlivých dětech, nabídka pravidelných měsíčních konzultací poradenského spec. pedagoga pro učitele ZŠ a rodiče dětí se SVP) 

Včasný záchyt a rozvoj dětí nadaných – ve spolupráci třídní učitel/rodič/školní psycholog probíhá vytipování dětí susp. nadaných, následná diagnostika v PPP a nastavení individuálního přístupu ve výuce formou obohacování či v indikovaných případech se souhlasem rodičů a ředitele školy akcelerací žáka do vyššího ročníku. 

Kariérové poradenství pro žáky 5. a 9. tříd – druhým rokem běží na ZŠ Kunratice program komplexního kariérového poradenství pro žáky 9. tříd (komplexní diagnostika/následné individuální konzultace – rodič/žák/výchovný poradce/psycholog). Testová baterie zahrnuje: test intelektových schopností, osobnostní dotazníky, testy profesní orientace a zájmu, projektivní testy. Zájem o nabízené kariérové poradenství je značný, testy v letošním roce jím prošlo přes  60% žáků 9. tříd, zaznamenali jsme pozitivní ohlasy jak ze strany studentů, tak rodičů. Obdobně jsou služby komplexního kariérového poradenství nabízeny i zájemcům z 5. tříd, v případě že uvažují o přestup na víceletá gymnázia.  

Poradenské služby pro rodiče – rodiče (zákonní zástupci) žáka se na nás mohou obracet v přídech výukových, výchovných, vztahových obtíží svých dětí. Další formou pomoci rodičům jsou individuální konzultace a poradenství, v případech partnerských, manželských krizí, při řešení zátěžové rodinné situace.  V indikovaných případech nabízí školní psycholog zprostředkování návazné odborné péče (v případě výskytu závažnějších problémů vyžadujících dlouhodobé psychoterapeutické vedení či jiný druh odborné pomoci).

Stránka

Publikována: 24.9.2014

Vytvořil(a): Kateřina Fořtová

Kalendář akcí

St
24.4.
9.A, 9.B Týden Země = Mini Globe games
07:40 - 13:00

žáci 9.A, 9.B pomáhají na stanovištích určených pro žáky 1. stupně

Týden Země = Den třídy
08:00 - 11:40

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (výuka, příprava projektu a příprava jeho prezentace)

Týden Země = Den třídy
08:00 - 12:35

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (výuka, příprava projektu a příprava jeho prezentace)

Týden Země = Den třídy + workshopy
08:00 - 12:35

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (výuka, příprava projektu a příprava jeho prezentace) + návštěva workshopů Mlhavá objektivita a Ochrana mořských želv dle rozpisu

Pracovní schůzka s paní Janou Svobodovou divadlo Archa, projekt 5. tříd
13:00 - 14:00

+ informační schůzka k tvorbě bakalářské práce


Čt
25.4.
Týden Země = Den třídy
08:00 - 11:40

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (finalizace přípravy celotýdenního projektu a jeho prezentace)

Týden Země = Den třídy
08:00 - 12:35

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (finalizace přípravy celotýdenního projektu a jeho prezentace)

Týden Země = Den třídy
08:00 - 13:30

třídy s třídními učiteli ve svých kmenových učebnách (finalizace přípravy celotýdenního projektu a jeho prezentace)

Pedagogické odpoledne
14:00 - 16:30

Společné ročníkové a oborové plánování, sdílení a vyhodnocování.



26.4.
1.-9. ročník Týden Země = Festival třídních projektů
08:00 - 12:35

třídy se svými třídními učiteli prezentují svoje projekty a seznamují se s projekty druhých tříd


So
27.4.
Kurz KM
08:00 - 16:15

Centrum KM, Praha 4 Boleslavova

Florbal
08:00 - 16:00

Play – off 2.ligy juniorů CFBU


Ne
28.4.
NÁJEM - ORCHESTR - MU
17:00 - 20:00

Zkouška orchestru Dalibor Havlíček - 702970333


Po
29.4.
6.AC - plavecký výcvik
07:10 - 10:45

SYSTEMIKA – SYSTEMICKÉ VEDENÍ
07:10 - 19:15

Výcvik skupiny pedagogů školy - www.systemickafabrika.cz

5. Oborová konzultace - konzultace před 4.OD - tvorbou produktů
08:00 - 08:45

dle pokynů jednotlivých oborových učitelů

3.A Učíme se venku
08:55 - 11:40

pravidelné vyučování venku

Zápis do 1. třídy
14:00 - 18:00


Všechny akce »